Paweł Stano: Podsumowanie 2016 roku w social mediach

27.12.2016, Warszawa

Paweł Stano: Podsumowanie 2016 roku w social mediach

Opublikowany

Casey Neistat, Abstrachuje, Michał Szafrański i Elon Musk - to tylko niektórzy bohaterowie mediów społecznościowych wymieniani przez Pawła Stano w artykule dla serwisu wirtualnemedia.pl

Wydarzenie roku

W Polsce na uwagę zasługuje na pewno szybki rozwój telewizji on-line. Czołowe serwisy internetowe, jak Onet i WP pełnią już funkcję stacji telewizyjnych. Nie oceniam tutaj jakości treści, jakie możemy tam znaleźć, ale przede wszystkim rozmach, z jakim rozpoczęli ten rozdział.  
Na świecie dużo zamieszania wywołał Casey Neistat - jeden z najpopularniejszych youtuberów świata, który zdecydował się na zakończenie przygody z vlogiem. Prawie 6 mln widownię zostawił na rzecz CNN, gdzie pracuje nad formatem zmieniającym charakter telewizyjnych relacji. Neistat z pewnością wprowadzi dużo świeżości do telewizyjnego świata.
Casey Neistat sprzedał swoją firmę CNN. I nagrał o tym film <3

Casey Neistat sprzedał swoją firmę CNN. I nagrał o tym film <3

Sukces roku

Patrząc na nasze rodzime podwórko, nie sposób nie wspomnieć o Abstrachuje, którzy po raz kolejny znajdują się w czołówce YouTube Rewind. Z każdy kolejnym rokiem są coraz silniejsi produkcyjnie, mają setki nowych pomysłów i nie zwalniają tempa ani na moment. W bieżącym roku ruszyły ich kolejne kanały m.in. Nieprzygotowani – nowy format, serial i ogromny sukces. Zdecydowanie prą do przodu.
Na świecie moim faworytem jest James Corden i jego carpool karaoke. 138 mln wyświetleń odcinka z Adele mówi samo za siebie!

Porażka, rozczarowanie roku

O porażce możemy mówić w temacie burzy, którą wywołała informacja o zafałszowanych statystykach reklam wideo na Facebooku. Reklamodawcy byli wściekli, czemu trudno się dziwić, biorąc pod uwagę, że nieprawidłowości w wynikach oglądalności nie zostały ujawnione przez taki długi okres.

Człowiek roku

Dla mnie to po raz kolejny Elon Musk. Wyróżnienie należy mu się oczywiście za jego ugruntowaną już pozycję w motoryzacji dzięki Tesli, ale także za wielki plan podboju Marsa - jego wizja nie wydaje się być wcale aż tak odległa!

Człowiekiem roku w Polsce jest bez wątpienia Basia Sołtysińska. Basia nigdy nie osiada na laurach i coraz szybciej rozwija swój kolejny projekt - IndaHash.

Serwis, kampania, projekt roku

Za jedną z najlepszych kampanii w 2016 uważam całą kreację „Internet przechodzi do Play”. To pierwsza kampania realizowana z tak dużą grupą influencerów, multiplatformowo i przede wszystkim autentycznie! Z polskich projektów wyróżniają się również „Legendy Polskie” Allegro - nic dodać, nic ująć. Są świetne i oby więcej takich produkcji! 
Na świecie Vice Media za cykle dokumentalne, ciężkie, porządne dokumenty.
Zajawka najnowszego dokumentu Vice Media

Zajawka najnowszego dokumentu Vice Media

Premiera, nowość roku

Premiera książki Michała Szafrańskiego „Finansowy ninja" - sam napisał, sam wydał, sam wypromował i sam sprzedał. I to jak! Michał jest dowodem na to, że jakościowe, potrzebne ludziom treści da się, można i warto tworzyć. I jeszcze można na tym zarobić. 
Na świecie zwróciłbym uwagę na Spectacles, czyli okulary od Snapchata. W Polsce jest o nich cicho, ale ta platforma od dłuższego czasu doskonale wyczuwa trendy - wierzę, że tymi okularami zawojuje rynek.

Trend roku

Live - zarówno w Polsce jak i na świecie. Dzięki wprowadzeniu przez platformy ogólnodostępnej funkcji streamowania wydarzeń na żywo - w mediach społecznościowych zaroiło się od takich relacji, a w wielu krajach są one wręcz reklamowane na billboardach i muralach! 

Możliwość bycia „na żywo” sprawiła, że również marki i wydawcy zapragnęli w ten sposób komunikować się ze swoimi odbiorcami. 

O prawdziwym boomie na wideo live i chrapce na zasięgi, jakie oferuje, może świadczyć również pojawianie się firm, które za pomocą zewnętrznych aplikacji umożliwiają np. głosowanie podczas live streamingu.

Prognoza na 2017 rok

W 2017 czeka nas na pewno dalszy rozwój branded content i content marketingu, a więc zwiększania budżetów marek na taką komunikację ze swoimi odbiorcami. Co więcej, wideo jest i będzie królem internetu. Płynnie przeszliśmy od „nice to have” do „must have”.  
"YouTube utrzyma pozycję lidera, ale inne platformy coraz chętniej wprowadzają lub udoskonalają swoje funkcje w tym zakresie".

"YouTube utrzyma pozycję lidera, ale inne platformy coraz chętniej wprowadzają lub udoskonalają swoje funkcje w tym zakresie".

YouTube utrzyma pozycję lidera, ale inne platformy coraz chętniej wprowadzają lub udoskonalają swoje funkcje w tym zakresie. Wystarczy podać za przykład ogromny sukces Snapchata i 10 mld filmów wyświetlanych w tej aplikacji każdego dnia. Głośno było także o kradzieży funkcji stories przez Instagram, wcześniej głównie poświęcony zdjęciom. Wisienką na torcie jest duża promocja live streamingu. Transmisje na żywo szybko zyskały silną grupę fanów, zarówno wśród użytkowników, jak i reklamodawców.  Możemy się więc spodziewać, że kolejny rok przyniesie nam jeszcze więc rozwiązań wspierających wideo on-line, bo tu jest przyszłość. Na pewno zaskoczy nas też coś w temacie wearable devices i wirtualnej rzeczywistości.

Autor: Paweł Stano. Tekst opublikowany na stronie www.wirtualnemedia.pl

giphy
Giphy

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Paweł Stano

grafika | 12,5 MB

Pobierz
LifeTube norm.png

grafika | 11,2 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Eksperci z branży stworzyli "Poradnię Influencer Marketingu": będą odpowiadali na pytania zainteresowanych w formie facebookowej grupy

temu

Rzetelna wiedza w dużych dawkach i stały kontakt z najlepszymi ekspertami w kraju. Tak w jednym zdaniu można opisać najnowszy projekt grupy specjalistów, którzy otwierają przestrzeń do merytorycznej dyskusji i wymiany eksperckiego know-how w zakresie influencer marketingu, YouTube i innych social media. Facebookowa grupa “Influencer marketing – panel ekspercki” to pierwsza w Polsce w pełni profesjonalna i wiarygodna platforma edukacyjno-informacyjna dla wszystkich osób zainteresowanych tematem rozwoju rynku digital influencerów.
Piotr Ciechowicz na pokładzie LifeTube będzie odpowiedzialny m.in. za rozwój technologii wspierającej zarządzanie współpracą marek z influencerami

temu

Wraz z początkiem października br. do zespołu LifeTube, największej jednonarodowej sieci YouTube w Europie i agencji influencer marketingu, dołączył Piotr Ciechowicz. Na stanowisku project managera odpowiada za rozwój narzędzi analitycznych oraz oprogramowania do zarządzania współpracą marek z youtuberami.
Ada Grotkowska i Zmalowana z czterema statuetkami na Beauty Influencer Awards by Ofeminin!

temu

11 nominacji i cztery statuetki przyznano influencerkom związanym z siecią partnerską LifeTube w drugiej edycji konkursu Beauty Influencer Awards by Ofeminin! Na poniedziałkowej gali finałowej nagrody odebrały między innymi Ada Grotkowska i Zmalowana.
Cezary Pazura i Ajgor Ignacy w wyjątkowej produkcji na YouTube

temu

Takiej produkcji na YouTube jeszcze nie było! Wyjątkowy duet - Ajgor Ignacy i Cezary Pazura wprowadzają internetowe wideo w nowy wymiar. Aktorstwo na najwyższym poziomie i profesjonalna produkcja filmowa - w taką stronę zmierza polski YouTube. Tego nie można przegapić!
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.