YouTube Sans, nowości na Superchacie i polska kultura adblocków!

YouTube Sans, nowości na Superchacie i polska kultura adblocków!

Opublikowany

Poniedziałkowa dawka informacji z polskich i zagranicznych mediów! 

YouTube Sans - czyli YouTube z własnym fontem

Font powstał we współpracy działu user experience YouTube z agencją kreatywną Saffron. Dyrektor kreatywny drugiego podmiotu podkreśla, jak ważna jest typografia dla tego typu marek. Jego zdaniem jest to element, który nie tylko przyciąga uwagę użytkowników, ale także tworzy niezapomniane wrażenia. Jak czytamy w materiałach prasowych - font ma stanowić połączenie przyjaznego dla użytkownika świata YouTube ze swobodnym światem kina i rozrywki. Wykorzystywany będzie zarówno w komunikacji YouTube TV, jak i wszystkich pozostałych materiałach marketingowych firmy.

Czytaj więcej >>>
źródło: saffron-consultants.com

źródło: saffron-consultants.com

Polacy w adblockowej czołówce

Jak wynika z badania OnAudience, odsetek internautów korzystających z adblocków w Polsce wynosi 42,2%. Wśród krajów europejskich jesteśmy zdecydowanym liderem. Taka informacja jest bardzo niepokojąca dla wydawców i reklamodawców. Zdaniem ekspertów na obecną sytuację ma wpływ przede wszystkim liczba publikowanych reklam, a nie ich jakość, która nie odbiega od globalnego rynku.

Czytaj więcej >>>
Super update na Superchacie

4 miesiące temu YouTube uruchomił Superchat, narzędzie które umożliwia Twórcom zarabianie podczas transmisji live na platformie. Subskrybenci, za odpowiednią opłatą, decydują się na bardziej aktywne uczestnictwo w streamie dzięki wyróżnionym komentarzom. Podczas konferencji w San Francisco YouTube zapowiedział aktualizację narzędzia. W rozszerzonej wersji Superchat będzie zdecydowanie silniej wpływał na otoczenie np. sterował oświetleniem, czy urządzeniami w miejscu prowadzonego streamu.

Czytaj więcej >>> 

LifeTube to największa sieć wielokanałowa YouTube w Europie Środkowo-Wschodniej. Aktualnie LifeTube zrzesza 329 twórców wideo. Łączna liczba subskrypcji przekroczyła 43 miliony, a twórcy LifeTube generują średnio 370 mln wyświetleń miesięcznie.

Udostępnij

Microsoft chce konkurować z Twitchem, Snapchat personalizuje geofiltry, a Facebook kupuje wideo od wydawców!

Zapraszamy na kolejną dawkę branżowych newsów!