Microsoft chce konkurować z Twitchem, Snapchat personalizuje geofiltry, a Facebook kupuje wideo od wydawców!

Microsoft chce konkurować z Twitchem, Snapchat personalizuje geofiltry, a Facebook kupuje wideo od wydawców!

Opublikowany

Zapraszamy na kolejną dawkę branżowych newsów!

Facebook zamawia wideo 

Jak poinformowała agencja Reuters, Facebook rozpoczął współpracę z kilkoma dużymi wydawcami, z którymi podpisał umowy na dostawę treści filmowych. Wśród dostawców znaleźli się m.in. Vox Media, BuzzFeed, ATTN, Thrillist, NowThis i The Dodo. Wydawcy mają zająć się tworzeniem dwóch typów treści. Po pierwsze będą to seriale o 20-30 minutowych odcinkach, produkowane na wyłączność dla Facebooka. Po drugie, będą to krótsze formy serialowe - 5-10 minutowe odcinki, które wydawcy będą mogli emitować również na własnych platformach. Ile za to zapłaci?

Czytaj więcej >>>
Spersonalizowane geofiltry na Snapchacie

Geoflitry są dostępne na Snapchacie od ubiegłego roku. Tworzone są specjalnie dla konkretnych lokalizacji. Jakiś czas temu Snapchat zaprezentował proste narzędzie do projektowania własnych, spersonalizowanych szablonów. Sukcesywnie poszerza je o nowe funkcje. W edytorze geofiltrów znajdziemy takie kategorie jak: urodziny, wesela, studniówki, czy lokale gastronomiczne. Każdej kategorii przypisane są różne templaty, które można modyfikować dodając tekst, zmieniając kolory i wklejając własne grafiki.

Czytaj więcej >>>
Mixer od Microsoft konkurencją na Twitcha?

W sierpniu ubiegłego roku Microsoft uruchomił Beam, platformę gamingową, przeznaczoną do transmisji wideo live. Była to odpowiedź na rosnącą popularność Twitcha, a także aktywności w tym obszarze użytkowników YouTube. Teraz platforma startuje pod nową nazwą - Mixer - i w nowym wydaniu. Microsoft wprowadza m.in. mobilną aplikację streamingową, a także stawia na co-streaming. Druga funkcjonalność bazuje na możliwości łączenia nawet czterech oddzielnych streamów na jednym wspólnym, podzielonym ekranie. Takie rozwiązania ma pozwolić na zwiększanie interakcji między użytkownikami.

Czytaj więcej >>> 

LifeTube to największa sieć wielokanałowa YouTube w Europie Środkowo-Wschodniej. Aktualnie LifeTube zrzesza 329 twórców wideo. Łączna liczba subskrypcji przekroczyła 43 miliony, a twórcy LifeTube generują średnio 370 mln wyświetleń miesięcznie.

Udostępnij

Startuję z blogiem o LifeTube! [CO U NAS]

- Komunikaty prasowe to nie wszystko - pomyślałem sobie ostatnio i zdecydowałem, że będę pisał bloga. Bo dużo się u nas dzieje, nie wszystko wysyłamy do mediów, nie wszystkim się chwalimy, a jednak rzeczy są to ciekawe. Poza tym zawsze chciałem zostać wpływowym blogerem*.