YouTube: Magic of Y z globalnymi ambicjami. Y zmienia strategię kanału.
YouTube: Magic of Y z globalnymi ambicjami. Y zmienia strategię kanału.

YouTube: Magic of Y z globalnymi ambicjami. Y zmienia strategię kanału.

Opublikowany

Magik Y, autor największego w Polsce kanału o magii i iluzji, zmienia strategię i otwiera się na rynek zagraniczny. Jako pierwszy polski twórca YouTube, działający od początku w rodzimym języku, zdecydował się na całkowite tworzenie w języku angielskim. Nowe działania rozpoczyna od współpracy przy globalnej akcji marki Coca-Cola.

Globalne wydatki na reklamę w internecie wciąż wzrastają. Rośnie także znaczenie video w strategiach marketingowych. Jak wynika z badania Salesforce, w 2018 roku 66 proc. budżetu na reklamę cyfrową trafi między innymi do YouTube, a 65 proc. firm w ostatnich miesiącach zwiększyło inwestycje w reklamę video online. Pomimo tej tendencji stawki za wyświetlenia reklam (CPM) dla twórców działających na terenie kraju nadal są kilkakrotnie niższe niż te dla twórców działających na globalnym rynku YouTube. To jednak tylko jeden z argumentów przemawiających za międzynarodową ekspansją Y.

- Działania firmy już od jakiegoś czasu mają charakter globalny. Nagrywamy video z gwiazdami światowego formatu. Za nami pierwsze pokazy w Europie. Naturalnym krokiem w rozwoju jest otworzenie się na zagranicznych reklamodawców i partnerów. Tłumaczenie filmów na inne języki to za mało. Przejście na język angielski niweluje wszystkie dotychczasowe bariery.

- mówi Y, autor kanału Magic of Y.

Do tej pory nikt z polskich twórców YouTube nie zdecydował się na taki krok. Były próby tłumaczenia polskich filmów na kilka języków lub kanał od początku był prowadzony w innym języku. To jednak pierwsza sytuacja, w której świetnie prosperujący kanał całkowicie zmienia strategię działania, pozostawiając dla polskich widzów jedynie napisy. Są już pierwsze efekty nowej strategii. Jej przyjęcie pozwoliło na współprace z globalnym odziałem marki Coca Cola.

- Specyfika tematu kanału pozwala nam na konkurencję z najlepszymi twórcami. Obecnie jesteśmy jednym z 5 największych kanałów YT iluzjonistycznych na świecie. Z sukcesem w Polsce pokazujemy jak robić iluzję na najwyższym poziomie. Fani od dłuższego czasu zachęcali nas do wyjścia na świat. Chcą, aby najlepszy magik był właśnie z Polski. Czas więc na nowe wyzwania.

- dodaje Y

Obecnie kanał Y ma ponad 740 000 subskrypcji i prawie 60 milionów wyświetleń. Miniony rok pozwolił Y na mocny krok do przodu. Firma Magic of Y stała się spółką i wydawnictwem. Na koncie twórcy pojawiła się książka „13 kroków by stać się magicznym” oraz autorski program Magia Y emitowany na kanale TVN Style. Czy Y oczaruje widzów z całego świata i stanie się inspiracją dla polskiego rynku YouTube? Czas pokaże.

Y współpracuje z LifeTube - największą jednonarodową siecią YouTube w Europie. Aktualnie LifeTube zrzesza 440 twórców wideo. Łączna liczba subskrypcji przekroczyła 60 milionów, a Twórcy LifeTube generują średnio 560 mln wyświetleń miesięcznie.

W LifeTube produkujemy wideo. Wiemy wszystko o YouTube. Zajmujemy się managementem topowych influencerów – gwiazd YouTube – i tworzymy kanały dla marek, umożliwiając im budowę własnej publiczności. Realizujemy kompleksowe kampanie z influencerami. Doradzamy w zakresie wideo marketingu i szkolimy. Jesteśmy certyfikowanym partnerem YouTube i liderem influencer marketingu w Polsce.

Udostępnij

Powiązane artykuły
JAK BOLI NIENAWIŚĆ? YOUTUBERZY Z LIFETUBE WSPIERAJĄ HUMANITY IN ACTION POLSKA W KAMPANII PRZECIWKO MOWIE NIENAWIŚCI

temu

LifeTube rozpoczął współpracę z Fundacją Humanity in Action Polska. Troje youtuberów – Alex Mandostyle, Sheo oraz Kamil-in Travel – wspiera fundację w głównych działaniach. Tłumaczą młodzieży, czym jest mowa nienawiści, co ją cechuje i w jaki sposób można jej przeciwdziałać.
Zagrajmy inaczej! E-sportowe emocje w słodkim wydaniu we współpracy marki E. Wedel i LifeTube

temu

Marka E. Wedel wkroczyła do świata gamingu! Twarzami projektu Wedel Up! zostali zrzeszeni w LifeTube twórcy: RoxMb, Dealereq, Kaluch oraz PLKD.
Szczęsny i Krychowiak mówią stop dokuczaniu i opowiadają o sile swojej przyjaźni w czwartej edycji kampanii społecznej Cartoon Network

temu

- Znamy się już od ponad 14 lat, teraz razem chcemy zachęcić dzieciaki do bycia dobrymi kumplami i pokazać im, jak daleko można zajść z przyjacielem u boku. – mówią Wojciech Szczęsny i Grzegorz Krychowiak. Piłkarze reprezentacji Polski zostali ambasadorami startującej właśnie czwartej edycji kampanii społecznej Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”.
LifeTube i Gamellon łączą siły! 60 proc. rynku, 100 milionów subskrypcji i prawie miliard emisji wideo miesięcznie

temu

Dwie największe polskie sieci partnerskie - LifeTube i Gamellon - podpisują umowę o strategicznej współpracy. Spółki zamierzają współpracować ze sobą w wielu obszarach, m.in. w kwestii sprzedaży i przygotowywania wspólnych ofert, technologii, produkcji treści, optymalizacji sieci, a także PR i marketingu.

Profesjonalizacja youtuberów - LifeTube rozwija i specjalizuje kolejne działy

Nowe działy i 4 nowych pracowników w LifeTube. - To nasza odpowiedź na oczekiwania klientów, profesjonalizację twórców i zmiany zachodzące na YouTube - przekonuje prezes spółki, Paweł Stano.