YouTube: Magic of Y z globalnymi ambicjami. Y zmienia strategię kanału.
YouTube: Magic of Y z globalnymi ambicjami. Y zmienia strategię kanału.

YouTube: Magic of Y z globalnymi ambicjami. Y zmienia strategię kanału.

Opublikowany

Magik Y, autor największego w Polsce kanału o magii i iluzji, zmienia strategię i otwiera się na rynek zagraniczny. Jako pierwszy polski twórca YouTube, działający od początku w rodzimym języku, zdecydował się na całkowite tworzenie w języku angielskim. Nowe działania rozpoczyna od współpracy przy globalnej akcji marki Coca-Cola.

Globalne wydatki na reklamę w internecie wciąż wzrastają. Rośnie także znaczenie video w strategiach marketingowych. Jak wynika z badania Salesforce, w 2018 roku 66 proc. budżetu na reklamę cyfrową trafi między innymi do YouTube, a 65 proc. firm w ostatnich miesiącach zwiększyło inwestycje w reklamę video online. Pomimo tej tendencji stawki za wyświetlenia reklam (CPM) dla twórców działających na terenie kraju nadal są kilkakrotnie niższe niż te dla twórców działających na globalnym rynku YouTube. To jednak tylko jeden z argumentów przemawiających za międzynarodową ekspansją Y.

- Działania firmy już od jakiegoś czasu mają charakter globalny. Nagrywamy video z gwiazdami światowego formatu. Za nami pierwsze pokazy w Europie. Naturalnym krokiem w rozwoju jest otworzenie się na zagranicznych reklamodawców i partnerów. Tłumaczenie filmów na inne języki to za mało. Przejście na język angielski niweluje wszystkie dotychczasowe bariery.

- mówi Y, autor kanału Magic of Y.

Do tej pory nikt z polskich twórców YouTube nie zdecydował się na taki krok. Były próby tłumaczenia polskich filmów na kilka języków lub kanał od początku był prowadzony w innym języku. To jednak pierwsza sytuacja, w której świetnie prosperujący kanał całkowicie zmienia strategię działania, pozostawiając dla polskich widzów jedynie napisy. Są już pierwsze efekty nowej strategii. Jej przyjęcie pozwoliło na współprace z globalnym odziałem marki Coca Cola.

- Specyfika tematu kanału pozwala nam na konkurencję z najlepszymi twórcami. Obecnie jesteśmy jednym z 5 największych kanałów YT iluzjonistycznych na świecie. Z sukcesem w Polsce pokazujemy jak robić iluzję na najwyższym poziomie. Fani od dłuższego czasu zachęcali nas do wyjścia na świat. Chcą, aby najlepszy magik był właśnie z Polski. Czas więc na nowe wyzwania.

- dodaje Y

Obecnie kanał Y ma ponad 740 000 subskrypcji i prawie 60 milionów wyświetleń. Miniony rok pozwolił Y na mocny krok do przodu. Firma Magic of Y stała się spółką i wydawnictwem. Na koncie twórcy pojawiła się książka „13 kroków by stać się magicznym” oraz autorski program Magia Y emitowany na kanale TVN Style. Czy Y oczaruje widzów z całego świata i stanie się inspiracją dla polskiego rynku YouTube? Czas pokaże.

Y współpracuje z LifeTube - największą jednonarodową siecią YouTube w Europie. Aktualnie LifeTube zrzesza 440 twórców wideo. Łączna liczba subskrypcji przekroczyła 60 milionów, a Twórcy LifeTube generują średnio 560 mln wyświetleń miesięcznie.

W LifeTube produkujemy wideo. Wiemy wszystko o YouTube. Zajmujemy się managementem topowych influencerów – gwiazd YouTube – i tworzymy kanały dla marek, umożliwiając im budowę własnej publiczności. Realizujemy kompleksowe kampanie z influencerami. Doradzamy w zakresie wideo marketingu i szkolimy. Jesteśmy certyfikowanym partnerem YouTube i liderem influencer marketingu w Polsce.

Udostępnij

Powiązane artykuły
LifeTube powiększa zespół o trzy nowe osoby. Małgorzata Figat, Domnika Bargieł i Marcin Skalski dołączają do firmy

temu

LifeTube - największy MCN i agencja influencer marketingu w Polsce - stale rekrutuje i powiększa zespół o nowe osoby. Do działu sprzedaży dołączyli: Małgorzata Figat (sales manager) i Marcin Skalski (sales manager), dział management twórców wsparła Dominika Bargieł (senior account manager).
Cały influencer marketing w jednym miejscu - LifeTube, Gamellon, Szeri Szeri i DDOB ze wspólną ofertą

temu

Do współpracujących ze sobą LifeTube i Gamellon, dwóch największych agencji influencer marketingu i sieci partnerskich YouTube w Polsce, dołączyła agencja Szeri Szeri wraz z platformą DDOB - wielokrotnie nagradzanym start-upem i największą społecznością polskich influencerów. Szeri Szeri i DDOB uzupełnią ofertę agencji o blogerów, instagramerów i najpopularniejszych użytkowników Musical.ly.
Od kanału YouTube do autorskiej aplikacji. Youtuberzy z Matura to Bzdura podbijają rynek aplikacji mobilnych

temu

Ponad 100 milionów rozegranych quizów i 70 tysięcy pytań opracowanych przez fanów. Quiz House, aplikacja mobilna autorstwa twórców rozrywkowo-edukacyjnego kanału “MaturaToBzdura.TV”, w ciągu 11 miesięcy od premiery przekroczyła milion pobrań.
Martin Stankiewicz rozpoczyna współpracę z LifeTube!

temu

Martin Stankiewicz - jeden z najpopularniejszych twórców rozrywkowych na polskim YouTube rozpoczyna współpracę z LifeTube! Sieć będzie odpowiedzialna za obsługę managerską, wsparcie sprzedaży reklam, koordynację współpracy z markami oraz pomoc w produkcji filmów na kanale twórcy.

Profesjonalizacja youtuberów - LifeTube rozwija i specjalizuje kolejne działy

Nowe działy i 4 nowych pracowników w LifeTube. - To nasza odpowiedź na oczekiwania klientów, profesjonalizację twórców i zmiany zachodzące na YouTube - przekonuje prezes spółki, Paweł Stano.