JAK BOLI NIENAWIŚĆ? YOUTUBERZY Z LIFETUBE WSPIERAJĄ HUMANITY IN ACTION POLSKA W KAMPANII PRZECIWKO MOWIE NIENAWIŚCI
JAK BOLI NIENAWIŚĆ?  YOUTUBERZY Z LIFETUBE WSPIERAJĄ HUMANITY IN ACTION POLSKA W KAMPANII PRZECIWKO MOWIE NIENAWIŚCI

JAK BOLI NIENAWIŚĆ? YOUTUBERZY Z LIFETUBE WSPIERAJĄ HUMANITY IN ACTION POLSKA W KAMPANII PRZECIWKO MOWIE NIENAWIŚCI

LifeTube rozpoczął współpracę z Fundacją Humanity in Action Polska. Troje youtuberów – Alex Mandostyle, Sheo oraz Kamil-in Travel – wspiera fundację w głównych działaniach. Tłumaczą młodzieży, czym jest mowa nienawiści, co ją cechuje i w jaki sposób można jej przeciwdziałać.

Wśród grupy wiekowej 16-34 największym zaufaniem cieszą się youtuberzy – wynika z badań przeprowadzonych przez YouTube i Kantar Millward Brown. Widzowie zasięgają ich opinii podczas podejmowania decyzji zakupowych, pytają o rady dotyczące problemów w szkole i grupie rówieśniczej oraz często traktują jak najbliższe im osoby. Szczerość i autentyczność, czyli największa siła influencerów, powoduje, że youtuberzy są również idealnymi ambasadorami kampanii społecznych. Przy współpracy z Humanity in Action Polska twórcy tłumaczą swoim widzom, czym jest mowa nienawiści, uczulają na agresywne zachowania w sieci i uczą swoich odbiorców, jak wspólnie walczyć z patologicznymi zjawiskami.

Wspólnie przeciwko nienawiści

W reakcji na narastającą ostatnich latach w fale nienawiści w Internecie i poza nim, Fundacja Humanity in Action Polska jako jedna z pierwszych organizacji pozarządowych w Polsce od kilku lat systematycznie zajmuje się przeciwdziałaniem mowie nienawiści. W tym celu w ramach pilotażowego projektu „Przestrzeń działania” Fundacja testuje innowacyjne rozwiązania z zakresu edukacji, wspiera młode aktywistki i aktywistów w rozwijaniu społecznych inicjatyw z zastosowaniem narzędzi przedsiębiorczości społecznej, a także podjęła strategiczną współpracę z firmą LifeTube i jej twórcami, by trafiać do jak największej grupy młodych ludzi z informacjami, jak reagować na mowę nienawiści. Monika Mazur-Rafał, podczas wczorajszej „Pitch & Pizza Night” w Google Campus Warsaw organizowanej przez Fundację, powiedziała:

Bardzo cieszymy się, że twórcy zrzeszeni w LifeTube zaangażowali się we współpracę, by wspólnie przeciwdziałać mowie nienawiści. Pozytywne reakcje ich fanów i fanek na zamieszczane materiały są dowodem na to, że do młodych najlepiej trafiają ich rówieśnicy i że taka współpraca jest niezwykle potrzebna. To był strzał w dziesiątkę!

Po pierwsze: edukacja

Przygotowane przez youtuberów materiały prezentują doświadczenia, które wychodzą poza stereotypowe postrzeganie wykluczenia społecznego, które nie zawsze wiąże się z pochodzeniem etnicznym czy wyznawaną religią. W ramach akcji pojawią się łącznie 3 filmy, w których youtuberzy w przystępny sposób edukują swoich widzów oraz zachęcają ich do przyłączenia się do wspólnej akcji.

Patologiczne zachowania w sieci nie tylko psują wizerunek całego środowiska YouTube, czy jak niechciany na imprezie okropny gość przeszkadzają w codziennym życiu naszych społeczności. Ale przede wszystkim potrafią naprawdę wyrządzić komuś krzywdę - tłumaczy Sheo, jeden z ambasadorów akcji. - Dlatego uświadamianie naszych widzów w tym zakresie jest takie ważne - jak identyfikować takie zachowania, jak sobie z nimi radzić i w jaki sposób reagować - dodaje.

Szczegółowe informacje o akcji dostępne są pod adresem: http://uprzedzuprzedzenia.org/

AlexMandostyle i Sheo współpracują z LifeTube - największą jednonarodową siecią YouTube w Europie. Aktualnie LifeTube zrzesza 440 twórców wideo. Łączna liczba subskrypcji przekroczyła 60 milionów, a Twórcy LifeTube generują średnio 560 mln wyświetleń miesięcznie.

W LifeTube produkujemy wideo. Wiemy wszystko o YouTube. Zajmujemy się managementem topowych influencerów – gwiazd YouTube – i tworzymy kanały dla marek, umożliwiając im budowę własnej publiczności. Realizujemy kompleksowe kampanie z influencerami. Doradzamy w zakresie wideo marketingu i szkolimy. Jesteśmy certyfikowanym partnerem YouTube i liderem influencer marketingu w Polsce.

Powiązane artykuły
Eksperci z branży stworzyli "Poradnię Influencer Marketingu": będą odpowiadali na pytania zainteresowanych w formie facebookowej grupy

Rzetelna wiedza w dużych dawkach i stały kontakt z najlepszymi ekspertami w kraju. Tak w jednym zdaniu można opisać najnowszy projekt grupy specjalistów, którzy otwierają przestrzeń do merytorycznej dyskusji i wymiany eksperckiego know-how w zakresie influencer marketingu, YouTube i innych social media. Facebookowa grupa “Influencer marketing – panel ekspercki” to pierwsza w Polsce w pełni profesjonalna i wiarygodna platforma edukacyjno-informacyjna dla wszystkich osób zainteresowanych tematem rozwoju rynku digital influencerów.
Piotr Ciechowicz na pokładzie LifeTube będzie odpowiedzialny m.in. za rozwój technologii wspierającej zarządzanie współpracą marek z influencerami

Wraz z początkiem października br. do zespołu LifeTube, największej jednonarodowej sieci YouTube w Europie i agencji influencer marketingu, dołączył Piotr Ciechowicz. Na stanowisku project managera odpowiada za rozwój narzędzi analitycznych oraz oprogramowania do zarządzania współpracą marek z youtuberami.
Ada Grotkowska i Zmalowana z czterema statuetkami na Beauty Influencer Awards by Ofeminin!

11 nominacji i cztery statuetki przyznano influencerkom związanym z siecią partnerską LifeTube w drugiej edycji konkursu Beauty Influencer Awards by Ofeminin! Na poniedziałkowej gali finałowej nagrody odebrały między innymi Ada Grotkowska i Zmalowana.
Cezary Pazura i Ajgor Ignacy w wyjątkowej produkcji na YouTube

Takiej produkcji na YouTube jeszcze nie było! Wyjątkowy duet - Ajgor Ignacy i Cezary Pazura wprowadzają internetowe wideo w nowy wymiar. Aktorstwo na najwyższym poziomie i profesjonalna produkcja filmowa - w taką stronę zmierza polski YouTube. Tego nie można przegapić!
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.