NAJWIĘKSZA ANALIZA POLSKIEGO YOUTUBE’A. RUSZYŁ KONKURS “DATA CHAMPION COMPETITION”
NAJWIĘKSZA ANALIZA POLSKIEGO YOUTUBE’A.  RUSZYŁ KONKURS “DATA CHAMPION COMPETITION”

NAJWIĘKSZA ANALIZA POLSKIEGO YOUTUBE’A. RUSZYŁ KONKURS “DATA CHAMPION COMPETITION”

Opublikowany

Rusza konkurs “Data Champion Competition” organizowany przez LifeTube i Astrafox - największego dystrybutora Tableau i Aletryx w Polsce. Uczestnicy przeanalizują i zwizualizują dane dot. ponad 12000 filmów opublikowanych na polskim YouTube w 2018 r. W jury zasiądą m.in. Dawid Myśliwiec z kanału “Uwaga! Naukowy Bełkot”, Janina Bąk, autorka bloga “JaninaDaily” , Kamil Bolek, dyrektor marketing w LifeTube oraz Dominik Batorski - współzałożyciel Sotrender i organizator spotkań Warsaw Data Science Group.

To już druga edycja konkursu organizowanego przez firmę Astrafox, w ramach którego nagradzane są osoby wyróżniające się analitycznym podejściem z jednej strony i największą kreatywnością w tworzeniu wizualizacji danych i raportów z drugiej. W tym roku zadaniem uczestników jest stworzenie ciekawej historii w oparciu o materiały, które otrzymają od wielokanałowej sieci partnerskiej YouTube - LifeTube. Podstawę raportów będą stanowiły dane dotyczące kilkunastu zmiennych z ponad 12 tys. filmów opublikowanych na YouTube od stycznia do kwietnia 2018 roku. W efekcie będzie to największa analiza ilościowa wideo publikowanych przez polskich youtuberów.

Rynek youtuberów w Polsce profesjonalizuje się i rozwija w ogromnym tempie. Dlatego w LifeTube duży nacisk kładziemy na rozwój eksperckiego know-how, którym chętnie dzielimy się z branżą. 450 kanałów zrzeszonych w sieci daje nam dostęp do ogromnej ilości danych. Dzięki współpracy z Astrafox możemy podzielić się nimi z uczestnikami konkursu, którzy w kreatywny sposób przedstawią swój punkt widzenia na to, co obecnie dzieje się na polskim YouTubie. Mam nadzieję, że na takiej współpracy skorzystają zarówno uczestnicy - otrzymując dostęp do ciekawych danych - jak i marketerzy czy twórcy wideo, dla których wnioski z analizy mogą stanowić podstawę do podejmowania ważnych decyzji biznesowych

- komentuje Kamil Bolek, dyrektor marketingu w LifeTube

Konkurs wspierają influencerzy ze świata nauki i marketingu

Ambasadorką konkursu jest Janina Bąk, autorka bloga Janina Daily. Z zawodu wykładowczyni statystyki, prawdziwa mistrzyni słowa i stała bywalczyni największych konferencji branżowych, m.in.: I Love Marketing, Infoshare, czy Blog Forum Gdańsk. Akcję wspiera także Dawid Myśliwiec, autor jednego z najpopularniejszych kanałów popularnonaukowych “Uwaga! Naukowy Bełkot” (ponad 310 tys. subskrybentów). Doktorant chemii na co dzień odkrywa przed swoimi widzami tajemnice, jakie kryje świat nauk ścisłych.

Nie będę ukrywał, że gdy padła propozycja odnośnie bycia ambasadorem takiego konkursu zgoda z mojej strony była dosyć naturalna. Od 6 lat prowadzę, jako chemik, badania naukowe i doskonale zdaję sobie sprawę jak wielką moc ma statystyka i analiza danych oraz jak często jest wykorzystywana w sposób niewystarczający. Prawdą jest, że można z jej pomocą udowodnić wszystko i przeciwieństwo wszystkiego, ale, jednocześnie, w dobie Internetu i ilości generowanych przez niego danych, to właśnie big data i statystyka mogą stanowić o dużym postępie naukowym i rozwoju cywilizacyjnym. Oczywiście, jak wszędzie "z wielką siłą jest związana wielka odpowiedzialność" i dlatego jestem ciekawy jak z tym wyzwaniem poradzą sobie uczestnicy. Temat jest wdzięczny i mam nadzieję, że wszyscy dowiemy się dzięki temu czegoś ciekawego

- komentuje Dawid Myśliwiec

Wizualizacja danych out of the box

Uczestnicy mają czas na realizację projektów do 17 czerwca br. Zgłoszone prace będą oceniane pod kątem wartości analitycznej raportu, standardów wizualizacji danych, poprawności kalkulacji, storytellingu oraz estetyki. Dla organizatorów bardzo istotne jest również kreatywne podejście do tematu i zastosowanie innowacyjnych rozwiązań. Gala finałowa konkursu “Party with Data” odbędzie się 21 czerwca.
Szczegółowe informacje na temat konkursu można znaleźć na stronie organizatora.

LifeTube to największa jednonarodowa sieć YouTube w Europie i agencja influencer marketingu. Aktualnie zrzesza 440 twórców wideo o łącznej liczbie subskrypcji przekraczającej 60 milionów. Youtuberzy LifeTube generują średnio 560 mln wyświetleń miesięcznie.

W LifeTube produkujemy wideo. Wiemy wszystko o YouTube. Zajmujemy się managementem topowych influencerów – gwiazd YouTube – i tworzymy kanały dla marek, umożliwiając im budowę własnej publiczności. Realizujemy kompleksowe kampanie z influencerami. Doradzamy w zakresie wideo marketingu i szkolimy. Jesteśmy certyfikowanym partnerem YouTube i liderem influencer marketingu w Polsce.


Firma ASTRAFOX to najstarszy partner Tableau i Alteryx, propagator nowoczesnych rozwiązań analitycznych i Data Science. Pomogła już ponad 200 firmom w Polsce poznać cenne informacje ukryte w ich danych. Tableau to najlepszy system Business Intelligence, stworzony po to, by zamienić setki tabel z milionami rekordów w piękne wykresy. Jest niezastąpionym narzędziem wykorzystywanym przez ponad 25 tys. użytkowników, m.in. w takich organizacjach jak: PwC, Cisco, JLL, Allegro, Grupa Pracuj.pl, Polkomtel, Hilti.

Udostępnij

Powiązane artykuły
REGULAMIN KONKURSU „Zaprojektuj statek kosmiczny”

temu

REGULAMIN KONKURSU „Zaprojektuj statek kosmiczny”z dnia 15.08 2018 roku
Uwaga! Naukowy Bełkot sponsorem tytularnym drużyny koszykarskiej

temu

Drużyna koszykówki mężczyzn AZS UMCS Lublin powstała z jego inicjatywy. Przez 2 sezony grał w głównym składzie, jednak kontuzja odsunęła go od boiska. Po przerwie Dawid Myśliwiec - twórca kanału Uwaga! Naukowy Bełkot (320 tys. subskrypcji), zrzeszony w sieci LifeTube, wraca do współpracy z drużyną, jako sponsor tytularny. Po raz pierwszy kanał YouTube został sponsorem ligowej drużyny, grającej na szczeblu ogólnopolskim.
Nowi youtuberzy w sieci. Kolejne kanały YouTube dołączają do LifeTube’a

temu

LifeTube - największa sieć partnerska w Europie i agencja influencer marketingu - nawiązał współpracę z gronem nowych najpopularniejszych influencerów z różnych kategorii m.in.  rozrywka, edukacja, lifestyle oraz beauty. Do sieci dołączyło 7 kanałów, m.in. para Andziaks i Luka, Architecture is a good idea czy Rafał Gębura, twórca internetowego talk-show “7 metrów pod Ziemią”. Nowi twórcy docierają łącznie do 1,8 miliona subskrybentów, a współpracujące ze sobą strategicznie sieci LifeTube i Gamellon zrzeszają obecnie ponad 620 twórców wideo.
Mecz Gwiazd: Telewizja vs Internet już w tę niedzielę na Stadionie Legii! LifeTube strategicznym partnerem Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka.

temu

Po zeszłorocznym zwycięstwie gwiazd telewizji, nadszedł czas na wielki rewanż. W niedzielę, na stadionie Legii Warszawa, zmierzą się ze sobą dwie drużyny: telewizji - na czele z aktorem Tomaszem Oświecińskim i Internetu, której kapitanem został Iluzjonista Y. Mecz Gwiazd: Telewizja vs Internet zostanie rozegrany w ramach VI Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej.