NAJWIĘKSZA ANALIZA POLSKIEGO YOUTUBE’A. RUSZYŁ KONKURS “DATA CHAMPION COMPETITION”
NAJWIĘKSZA ANALIZA POLSKIEGO YOUTUBE’A.  RUSZYŁ KONKURS “DATA CHAMPION COMPETITION”

NAJWIĘKSZA ANALIZA POLSKIEGO YOUTUBE’A. RUSZYŁ KONKURS “DATA CHAMPION COMPETITION”

Opublikowany

Rusza konkurs “Data Champion Competition” organizowany przez LifeTube i Astrafox - największego dystrybutora Tableau i Aletryx w Polsce. Uczestnicy przeanalizują i zwizualizują dane dot. ponad 12000 filmów opublikowanych na polskim YouTube w 2018 r. W jury zasiądą m.in. Dawid Myśliwiec z kanału “Uwaga! Naukowy Bełkot”, Janina Bąk, autorka bloga “JaninaDaily” , Kamil Bolek, dyrektor marketing w LifeTube oraz Dominik Batorski - współzałożyciel Sotrender i organizator spotkań Warsaw Data Science Group.

To już druga edycja konkursu organizowanego przez firmę Astrafox, w ramach którego nagradzane są osoby wyróżniające się analitycznym podejściem z jednej strony i największą kreatywnością w tworzeniu wizualizacji danych i raportów z drugiej. W tym roku zadaniem uczestników jest stworzenie ciekawej historii w oparciu o materiały, które otrzymają od wielokanałowej sieci partnerskiej YouTube - LifeTube. Podstawę raportów będą stanowiły dane dotyczące kilkunastu zmiennych z ponad 12 tys. filmów opublikowanych na YouTube od stycznia do kwietnia 2018 roku. W efekcie będzie to największa analiza ilościowa wideo publikowanych przez polskich youtuberów.

Rynek youtuberów w Polsce profesjonalizuje się i rozwija w ogromnym tempie. Dlatego w LifeTube duży nacisk kładziemy na rozwój eksperckiego know-how, którym chętnie dzielimy się z branżą. 450 kanałów zrzeszonych w sieci daje nam dostęp do ogromnej ilości danych. Dzięki współpracy z Astrafox możemy podzielić się nimi z uczestnikami konkursu, którzy w kreatywny sposób przedstawią swój punkt widzenia na to, co obecnie dzieje się na polskim YouTubie. Mam nadzieję, że na takiej współpracy skorzystają zarówno uczestnicy - otrzymując dostęp do ciekawych danych - jak i marketerzy czy twórcy wideo, dla których wnioski z analizy mogą stanowić podstawę do podejmowania ważnych decyzji biznesowych

- komentuje Kamil Bolek, dyrektor marketingu w LifeTube

Konkurs wspierają influencerzy ze świata nauki i marketingu

Ambasadorką konkursu jest Janina Bąk, autorka bloga Janina Daily. Z zawodu wykładowczyni statystyki, prawdziwa mistrzyni słowa i stała bywalczyni największych konferencji branżowych, m.in.: I Love Marketing, Infoshare, czy Blog Forum Gdańsk. Akcję wspiera także Dawid Myśliwiec, autor jednego z najpopularniejszych kanałów popularnonaukowych “Uwaga! Naukowy Bełkot” (ponad 310 tys. subskrybentów). Doktorant chemii na co dzień odkrywa przed swoimi widzami tajemnice, jakie kryje świat nauk ścisłych.

Nie będę ukrywał, że gdy padła propozycja odnośnie bycia ambasadorem takiego konkursu zgoda z mojej strony była dosyć naturalna. Od 6 lat prowadzę, jako chemik, badania naukowe i doskonale zdaję sobie sprawę jak wielką moc ma statystyka i analiza danych oraz jak często jest wykorzystywana w sposób niewystarczający. Prawdą jest, że można z jej pomocą udowodnić wszystko i przeciwieństwo wszystkiego, ale, jednocześnie, w dobie Internetu i ilości generowanych przez niego danych, to właśnie big data i statystyka mogą stanowić o dużym postępie naukowym i rozwoju cywilizacyjnym. Oczywiście, jak wszędzie "z wielką siłą jest związana wielka odpowiedzialność" i dlatego jestem ciekawy jak z tym wyzwaniem poradzą sobie uczestnicy. Temat jest wdzięczny i mam nadzieję, że wszyscy dowiemy się dzięki temu czegoś ciekawego

- komentuje Dawid Myśliwiec

Wizualizacja danych out of the box

Uczestnicy mają czas na realizację projektów do 17 czerwca br. Zgłoszone prace będą oceniane pod kątem wartości analitycznej raportu, standardów wizualizacji danych, poprawności kalkulacji, storytellingu oraz estetyki. Dla organizatorów bardzo istotne jest również kreatywne podejście do tematu i zastosowanie innowacyjnych rozwiązań. Gala finałowa konkursu “Party with Data” odbędzie się 21 czerwca.
Szczegółowe informacje na temat konkursu można znaleźć na stronie organizatora.

LifeTube to największa jednonarodowa sieć YouTube w Europie i agencja influencer marketingu. Aktualnie zrzesza 440 twórców wideo o łącznej liczbie subskrypcji przekraczającej 60 milionów. Youtuberzy LifeTube generują średnio 560 mln wyświetleń miesięcznie.

W LifeTube produkujemy wideo. Wiemy wszystko o YouTube. Zajmujemy się managementem topowych influencerów – gwiazd YouTube – i tworzymy kanały dla marek, umożliwiając im budowę własnej publiczności. Realizujemy kompleksowe kampanie z influencerami. Doradzamy w zakresie wideo marketingu i szkolimy. Jesteśmy certyfikowanym partnerem YouTube i liderem influencer marketingu w Polsce.


Firma ASTRAFOX to najstarszy partner Tableau i Alteryx, propagator nowoczesnych rozwiązań analitycznych i Data Science. Pomogła już ponad 200 firmom w Polsce poznać cenne informacje ukryte w ich danych. Tableau to najlepszy system Business Intelligence, stworzony po to, by zamienić setki tabel z milionami rekordów w piękne wykresy. Jest niezastąpionym narzędziem wykorzystywanym przez ponad 25 tys. użytkowników, m.in. w takich organizacjach jak: PwC, Cisco, JLL, Allegro, Grupa Pracuj.pl, Polkomtel, Hilti.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Piotr Ciechowicz na pokładzie LifeTube będzie odpowiedzialny m.in. za rozwój technologii wspierającej zarządzanie współpracą marek z influencerami

temu

Wraz z początkiem października br. do zespołu LifeTube, największej jednonarodowej sieci YouTube w Europie i agencji influencer marketingu, dołączył Piotr Ciechowicz. Na stanowisku project managera odpowiada za rozwój narzędzi analitycznych oraz oprogramowania do zarządzania współpracą marek z youtuberami.
Ada Grotkowska i Zmalowana z czterema statuetkami na Beauty Influencer Awards by Ofeminin!

temu

11 nominacji i cztery statuetki przyznano influencerkom związanym z siecią partnerską LifeTube w drugiej edycji konkursu Beauty Influencer Awards by Ofeminin! Na poniedziałkowej gali finałowej nagrody odebrały między innymi Ada Grotkowska i Zmalowana.
Cezary Pazura i Ajgor Ignacy w wyjątkowej produkcji na YouTube

temu

Takiej produkcji na YouTube jeszcze nie było! Wyjątkowy duet - Ajgor Ignacy i Cezary Pazura wprowadzają internetowe wideo w nowy wymiar. Aktorstwo na najwyższym poziomie i profesjonalna produkcja filmowa - w taką stronę zmierza polski YouTube. Tego nie można przegapić!
Xiaomi inwestuje w polskich youtuberów. Ruszyła kolejna kampania chińskiej marki zrealizowana we współpracy z LifeTube

temu

Pocophone F1 to najnowszy smartfon azjatyckiej marki Xiaomi, który kilka dni temu pojawił się na polskim rynku i trafił prosto w ręce ośmiu gamerów z sieci LifeTube. W ramach kampanii promocyjnej, nowy produkt przetestowali m.in. Sitr0x, Tivolt, GilathissNew i NRGeek. To już druga kampania chińskiego giganta, zrealizowana z we współpracy z największą polską siecią partnerską YouTube.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.