Od kanału YouTube do autorskiej aplikacji. Youtuberzy z Matura to Bzdura podbijają rynek aplikacji mobilnych
Od kanału YouTube do autorskiej aplikacji.  Youtuberzy z Matura to Bzdura podbijają rynek aplikacji mobilnych

Od kanału YouTube do autorskiej aplikacji. Youtuberzy z Matura to Bzdura podbijają rynek aplikacji mobilnych

Opublikowany

Ponad 100 milionów rozegranych quizów i 70 tysięcy pytań opracowanych przez fanów. Quiz House, aplikacja mobilna autorstwa twórców rozrywkowo-edukacyjnego kanału “MaturaToBzdura.TV”, w ciągu 11 miesięcy od premiery przekroczyła milion pobrań.

MaturaToBzdura.TV, kanał stworzony przez Adama Drzewickiego i Piotra Dybskiego, to najpopularniejsza sonda uliczna na polskim YouTube. Od niemal 8 lat prowadzący sprawdzają podstawową wiedzę przypadkowych przechodniów. 11 miesięcy temu twórcy rozszerzyli działalność o grę mobilną “Quiz House”, dzięki której fani kanału mają szansę spróbować swoich sił poza czujnym okiem kamery.
Aplikacja Quiz House jest jedynym na polskim rynku projektem quizowym, który oferuje użytkownikom dostęp do nieograniczonej liczby gier oraz możliwość realnego wpływu na rozwój bazy pytań. Na ponad sto rozgrywek osadzonych w tematyce edukacyjnej, popularnonaukowej, sportowej czy rozrywkowej składa się 110 tys. pytań, z czego aż 70 tys. powstało dzięki zaangażowaniu graczy. Ponadto Quiz House to doskonałe narzędzie marketingowe. Forma projektu sprzyja tworzeniu niestandardowych kampanii, czego przykład stanowi m.in. quiz sponsorowany przygotowany we współpracy twórców MaturaToBzdura.TV z firmą Hasbro, czy natywna kampania gry Kingdom Come Deliverance.

Quizy sponsorowane w aplikacji Quiz House są zupełnie nowym  narzędziem marketingowym, które pozwala na tworzenie natywnego contentu, skierowanego wprost do grupy zainteresowanej danym tematem. Jest to reklama, która stanowi wartość dla gracza i wciąga go na wiele godzin

- komentuje Adam Drzewicki, współtwórca kanału MaturaToBzdura.TV

Promocja Kingdom Come Deliverance, gry RPG osadzonej w realiach średniowiecznej Europy, trwała dwa tygodnie. Celem współpracy było zbudowanie świadomości marki, silne zaangażowanie graczy i wzmocnienie sprzedaży internetowej. Użytkownicy rozegrali 355 tysięcy gier i napisali 500 pytań. Historia Średniowiecza była drugim, najpopularniejszym quizem w całej aplikacji.

Znani i lubiani w ogniu pytań

Tak szybki wzrost liczby użytkowników aplikacji autorzy zawdzięczają w dużym stopniu cross-promocji, która jest jedną z najskuteczniejszych form docierania do nowych odbiorców. Rozrywkowy format “Quiz House Challenge”, realizowany na YouTube, gościł wielu popularnych influencerów, m.in. Macieja Dąbrowskiego, Martina Stankiewicza, Magdę Beredę, FitLovers czy znanych standuperów - Antoniego Syrka-Dąbrowskiego i Bartka Zalewskiego, którzy mieli okazję sprawdzić się również w roli prowadzących programu MaturaToBzdura.Tv. Wkrótce swoją premierę będą miały odcinki z udziałem Łukasza Lotka Lotkowskiego, Madeline Gavi i Dannego Ferreri.

Do tej pory na kanale MaturaToBzdura.Tv sprawdzaliśmy wiedzę przypadkowych przechodniów, których poznawaliśmy podczas sond ulicznych. Promocja aplikacji była świetną okazją do rzucenia wyzwania influencerom. Pojedynek dwóch popularnych twórców zawsze budzi dużo emocji. Każdy z nich ma swoich wiernych kibiców, a walka o wygraną jest zacięta.  W najbliższym czasie zamierzamy rozszerzyć listę osób, które zapraszamy do pojedynków, o celebrytów, sportowców, muzyków i aktorów

dodaje twórca

Fani quizowych pojedynków niebawem będą mogli sprawdzić się w nowych kategoriach takich jak: historia sztuki, muzyka poważna oraz gry Heroes of Might and Magic. Obecnie najwyższy priorytet dla twórców aplikacji stanowi praca nad stworzeniem wersji na systemy operacyjne iOS.

MaturaToBzdura współpracują z LifeTube - największą jednonarodową siecią YouTube w Europie i agencją influencer marketingu. Sieć aktualnie zrzesza 440 twórców wideo o łącznej liczbie subskrypcji przekraczającej 60 milionów. Youtuberzy LifeTube generują średnio 560 mln wyświetleń miesięcznie.

W LifeTube produkujemy wideo. Wiemy wszystko o YouTube. Zajmujemy się managementem topowych influencerów – gwiazd YouTube – i tworzymy kanały dla marek, umożliwiając im budowę własnej publiczności. Realizujemy kompleksowe kampanie z influencerami. Doradzamy w zakresie wideo marketingu i szkolimy. Jesteśmy certyfikowanym partnerem YouTube i liderem influencer marketingu w Polsce.

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Milion pobrań Quiz House.png

grafika | 151 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
REGULAMIN KONKURSU „Zaprojektuj statek kosmiczny”

temu

REGULAMIN KONKURSU „Zaprojektuj statek kosmiczny”z dnia 15.08 2018 roku
Uwaga! Naukowy Bełkot sponsorem tytularnym drużyny koszykarskiej

temu

Drużyna koszykówki mężczyzn AZS UMCS Lublin powstała z jego inicjatywy. Przez 2 sezony grał w głównym składzie, jednak kontuzja odsunęła go od boiska. Po przerwie Dawid Myśliwiec - twórca kanału Uwaga! Naukowy Bełkot (320 tys. subskrypcji), zrzeszony w sieci LifeTube, wraca do współpracy z drużyną, jako sponsor tytularny. Po raz pierwszy kanał YouTube został sponsorem ligowej drużyny, grającej na szczeblu ogólnopolskim.
Nowi youtuberzy w sieci. Kolejne kanały YouTube dołączają do LifeTube’a

temu

LifeTube - największa sieć partnerska w Europie i agencja influencer marketingu - nawiązał współpracę z gronem nowych najpopularniejszych influencerów z różnych kategorii m.in.  rozrywka, edukacja, lifestyle oraz beauty. Do sieci dołączyło 7 kanałów, m.in. para Andziaks i Luka, Architecture is a good idea czy Rafał Gębura, twórca internetowego talk-show “7 metrów pod Ziemią”. Nowi twórcy docierają łącznie do 1,8 miliona subskrybentów, a współpracujące ze sobą strategicznie sieci LifeTube i Gamellon zrzeszają obecnie ponad 620 twórców wideo.
Mecz Gwiazd: Telewizja vs Internet już w tę niedzielę na Stadionie Legii! LifeTube strategicznym partnerem Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka.

temu

Po zeszłorocznym zwycięstwie gwiazd telewizji, nadszedł czas na wielki rewanż. W niedzielę, na stadionie Legii Warszawa, zmierzą się ze sobą dwie drużyny: telewizji - na czele z aktorem Tomaszem Oświecińskim i Internetu, której kapitanem został Iluzjonista Y. Mecz Gwiazd: Telewizja vs Internet zostanie rozegrany w ramach VI Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej.