Jeden z największych funduszy w Polsce inwestuje w LifeTube

20.10.2016, Warszawa

Jeden z największych funduszy w Polsce inwestuje w LifeTube

Opublikowany

Aby stawić czoła nowym wyzwaniom i umocnić pozycję lidera w zakresie video content marketingu, po 3 latach działalności, LifeTube zdecydował się na strategiczne partnerstwo z Altus TFI, jednym z największych zarządzających funduszy w Polsce.  

LifeTube jest aktualnie największą siecią partnerską działającą lokalnie w regionie CEE z ponad 30 milionami subskrybentów i 225 milionami wyświetleń miesięcznie. Spółka od początku funkcjonowania zrealizowała ok. 1 000 projektów z największymi markami.  A to dopiero początek – dodaje Paweł Stano, Prezes Zarządu.

Zawsze jesteśmy parę kroków do przodu, widzimy nowe, stojące przed nami wyzwania i możliwości, więc uznaliśmy, że to najlepszy moment na połączenie sił z jednym z największych funduszy inwestycyjnych w Polsce czyli Altusem. Jestem więcej niż pewny, że znacząco przyspieszy to nasz rozwój. Nie planujemy żadnych istotnych zmian w modelu biznesowym, tylko duży wzrost w zakresie naszej głównej działalności. To znaczy koncentrujemy się na tym, co naszym zdaniem, robimy najlepiej – kampaniach reklamowych z twórcami, ich obsługą managementową oraz produkcją contentu dla marek.  

Paweł Stano, prezes Lifetube

Szczegóły transakcji sprzedaży pakietu kontrolnego w spółce nie zostały ujawnione. Dotychczasowi udziałowcy zdecydowali się na sprzedaż swoich pakietów do funduszu – Jestem bardzo dumna z tego, co udało się do tej pory osiągnąć całemu zespołowi LifeTube’a. Trzy lata temu nawet nie marzyliśmy o tym, że będziemy tu, gdzie teraz. Możliwość współtworzenia największej sieci youtuberów była dla mnie niesamowitym doświadczeniem, dlatego naturalnym krokiem jest danie spółce możliwości działania z partnerem, który umożliwi jej dalszy, równie dynamiczny i intensywny rozwój jak do tej pory – mówi Barbara Sołtysińska, współzałożycielka LifeTube. Jestem całkowicie przekonana o tym, że Paweł nadal będzie bił kolejne rekordy z LifeTube wspólnie z Altusem, a ja będę wspierać ich na poziomie doradczym tak jak do tej pory Pawła – komentuje Sołtysińska. Uważam, że akurat ten fundusz jest odpowiednim inwestorem – ze swoją dynamiczną historią rozwoju, tak podobną do historii LifeTube, daje gwarancje kontynuacji najlepszych doświadczeń firmy. Jestem przekonana, że zarówno dla Twórców, Klientów i samego LifeTube’a przyniesie to wymierne korzyści – podsumowuje Barbara Sołtysińska.
Altus tworzy nowe fundusze i planuje w przyszłości nadal inwestować w spółki technologiczne na rynku polskim. – Obecnie szukamy najlepszych firm z obszaru nowych technologii i mediów w Polsce, więc inwestycja w LifeTube była dla nas bardzo interesująca – uzasadnia Piotr Osiecki, prezes Altus TFI.

Rozumiemy potencjał, jaki ma spółka, bo widzimy trendy na rynku mediów i znaczące wzrosty video online, a co za tym idzie również migrację budżetów reklamowych. Sam zespół, który poznaliśmy, ma nie tylko wiedzę, ale pokazuje niesamowite zaangażowanie i wiarę w to, co robi, – przyszłość należy do nich. Naszym celem będzie to, by LifeTube nadal rozwijał się w dynamicznym tempie, realizując jeszcze więcej kampanii z twórcami oraz wspierając ich w różnych obszarach działalności. LifeTube robi coraz więcej długofalowych współprac strategicznych z markami i jesteśmy przekonani, że może urosnąć jeszcze co najmniej kilka razy w stosunku do obecnej sytuacji.

Piotr Osiecki, prezes Altus TFI

Altus zadebiutował na warszawskiej giełdzie w 2014 roku. Wartość aktywów funduszy pod zarządzaniem Altus TFI wynosi obecnie ok. 14,6 mld zł.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
LifeTube powiększa zespół o trzy nowe osoby. Małgorzata Figat, Domnika Bargieł i Marcin Skalski dołączają do firmy

temu

LifeTube - największy MCN i agencja influencer marketingu w Polsce - stale rekrutuje i powiększa zespół o nowe osoby. Do działu sprzedaży dołączyli: Małgorzata Figat (sales manager) i Marcin Skalski (sales manager), dział management twórców wsparła Dominika Bargieł (senior account manager).
Cały influencer marketing w jednym miejscu - LifeTube, Gamellon, Szeri Szeri i DDOB ze wspólną ofertą

temu

Do współpracujących ze sobą LifeTube i Gamellon, dwóch największych agencji influencer marketingu i sieci partnerskich YouTube w Polsce, dołączyła agencja Szeri Szeri wraz z platformą DDOB - wielokrotnie nagradzanym start-upem i największą społecznością polskich influencerów. Szeri Szeri i DDOB uzupełnią ofertę agencji o blogerów, instagramerów i najpopularniejszych użytkowników Musical.ly.
Od kanału YouTube do autorskiej aplikacji. Youtuberzy z Matura to Bzdura podbijają rynek aplikacji mobilnych

temu

Ponad 100 milionów rozegranych quizów i 70 tysięcy pytań opracowanych przez fanów. Quiz House, aplikacja mobilna autorstwa twórców rozrywkowo-edukacyjnego kanału “MaturaToBzdura.TV”, w ciągu 11 miesięcy od premiery przekroczyła milion pobrań.
Martin Stankiewicz rozpoczyna współpracę z LifeTube!

temu

Martin Stankiewicz - jeden z najpopularniejszych twórców rozrywkowych na polskim YouTube rozpoczyna współpracę z LifeTube! Sieć będzie odpowiedzialna za obsługę managerską, wsparcie sprzedaży reklam, koordynację współpracy z markami oraz pomoc w produkcji filmów na kanale twórcy.

LifeTube przekroczył 30 mln stałych widzów – to największa sieć w Europie!

Minęły trzy lata od założenia spółki LifeTube - wyspecjalizowanej w influencer marketingu agencji opartej o sieć wielokanałową YouTube (MCN). Ten intensywny okres zaowocował najlepszymi w historii firmy wynikami – LifeTube dociera obecnie do 30 mln stałych widzów (subskrybentów) i generuje 225 mln wyświetleń miesięcznie. Jest obecnie największą niemiędzynarodową siecią partnerską w Europie.