LifeTube udowadnia, że kampanie z influencerami działają i chwali się wynikami [LICZBY]

Kopiuj tekst

LifeTube udowadnia, że kampanie z influencerami działają i chwali się wynikami [LICZBY]

Opublikowany

28 tysięcy złotych - tyle średnio marki wydają na jednego twórcę w jednej kampanii w 2017 roku - między innymi tego można było dowiedzieć się podczas konferencji LifeTube Inspirations. - Influencer marketing działa i mamy na to dowody - mówi prezes LifeTube Paweł Stano. 

Podczas LifeTube Inspirations zaprezentowane zostały wyniki badania Brand Lift Insights, pozwalającego określić efektywność kampanii i jej wpływu na postrzeganie marki. Badania zostały przeprowadzone we współpracy z instytutem badania rynku Kantar Millward Brown, który wziął pod lupę dwie kampanie zrealizowane z influencerami należącymi do sieci partnerskiej.

Abstrachuje.TV dla MyTaxi

Do badania Brand Lift Insights wybrana została kampania marki MyTaxi, zrealizowana we współpracy z twórcami kanału Abstrachuje.TV, który jest obecnie jednym z największych i najpopularniejszych kanałów na polskim YouTube (ponad 2,6 mln subskrybentów). Odcinek zawierający lokowanie marki został nagrany w charakterystycznym dla Twórców formacie, w zabawny sposób ukazującym cechy opisywanej grupy i poszczególnych jej przedstawicieli.
Slajd10.png
W pierwszym tygodniu od publikacji film opowiadających o najgorszych typach pasażerów taksówek uzyskał 2,7 mln wyświetleń i ponad 96 proc. pozytywnych ocen. Pomimo wyraźnego lokowanie produktu wideo było oglądane średnio w ponad 66 proc. Wśród osób badanych po obejrzeniu filmu, pozytywna ocena marki wzrosła o 9 punktów procentowych, a skłonność do polecenia o 5 pkt. proc., przy czym w jednej z badanych grup skłonność ta wzrosła aż o 17 pkt. proc.
Co więcej, dopasowanie marki do kreacji było w przypadku tej kampanii na poziomie aż 84 proc., a pozytywne postrzeganie marki przez jej pryzmat na poziomie 77 proc.. W opinii badanych film był przede wszystkim wciągający, wyróżniający się i przyjemny.

Więcej danych znajdziesz w załącznikach na dole strony!

To Już Jutro dla Google

Drugą kampanią przebadaną przy pomocy Brand Lift Insights była kreacja stworzona przez Rafała Masnego na jego kanał “To Już Jutro”, działający pod hasłem „Przyszłość, którą sobie wyobrażaliśmy jest już”. Widzowie znajdą na nim wideo o tematyce z pogranicza technologii i science fiction.
W tym kontekście doskonale wpisała się marka Google, która zdecydowała się na działanie z zakresu employer brandingu. Film poświęcony wizycie w warszawskim biurze Google został określony jako wciągający, wyróżniający się i interesujący. Zarówno pozytywne postrzeganie marki przez pryzmat kreacji, przekazanie nowych informacji, jak i wyróżnienie się marki sięgnęło poziomu ponad 90 proc. Dodatkowo skłonność do polecenia marki wzrosła o 18 punktów procentowych
Slajd07.png
Badania pokazują, że kluczowe jest dopasowanie  produktu czy usługi do formatów charakterystycznych dla danego kanału. Nawet szeroko zakrojone lokowanie produktu nie musi być rażące i odrzucające dla widzów, jeśli wideo niesie ze sobą wartość dodaną – edukuje, bawi, czy otwiera drzwi do miejsc, których na co dzień widz nie ma szansy odwiedzić.
Widzowie szybko weryfikują treści, które im dostarczamy. Żeby obrandowany przekaz został pozytywnie odebrany, musi wpisywać się w motyw przewodni kanału i opowiadać historię, która zatrzyma uwagę odbiorców, co udało się osiągnąć w obu prezentowanych przypadkach.

Więcej danych znajdziesz w załącznikach na dole strony!

Dane finansowe i wydatki klientów

Zorganizowaliśmy to spotkanie również po to, żeby pokazać to, o co wszyscy zawsze pytają, ale nikt nie chce odpowiedzieć. Wierzymy, że to, na jakim etapie rozwoju jesteśmy jako MCN, pokazuje też siłę rynku i influencer marketingu w Polsce

- mówi Łukasz Głombicki, szef komunikacji LifeTube.

Oprócz wyników badań, na spotkaniu przedstawione zostały dane finansowe sieci LifeTube.
Oto najważniejsze dane:
- Dziesięciu największych klientów w 2016 roku wydało w LifeTube o 106 proc. więcej niż w 2015.
- Przychody rok do roku w styczniu 2017 roku wzrosły o 165 proc. rok do roku, co pokazuje, że marketerzy coraz chętniej współpracują z influencerami, dostrzegając korzyści jakie czerpią ze wspólnej komunikacji.
- Przychody w pierwszym kwartale 2017 pokazują wzrosty o ponad 70 proc.
- Średni koszt, jaki ponoszę klienci LifeTube na jednego twórcę w jednej kampanii wynosi w 2017 roku 28 tysięcy złotych.
Slajd028.png

LifeTube Inspirations

LifeTube Inspirations to cykliczne spotkania branżowe organizowane przez LifeTube - największą sieć wielokanałową w regionie CEE. Na scenie obok Pawła Stano - prezesa LifeTube i Łukasza Głombickiego - szefa komunikacji sieci, wystąpili również Tomasz Czudowski z YouTube, Michał Zajdel z Kantar MillwardBrown, Artur Kurasiński z Muse i Mikołaj Winkiel oraz Magda Urbaniak z Brand24. Partnerami wydarzenia były Multikino, Kantar MillwardBrown, Muse i Brand24.

LifeTube to największa sieć wielokanałowa YouTube w Europie Środkowo-Wschodniej. Aktualnie LifeTube zrzesza 329 twórców wideo. Łączna liczba subskrypcji przekroczyła 43 miliony, a twórcy LifeTube generują średnio 370 mln wyświetleń miesięcznie.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

MUSE

grafika | 197 KB

Pobierz
LIFETUBE_LOGOTYP

grafika | 11,2 KB

Pobierz
BRAND24_LOGOTYP

grafika | 25 KB

Pobierz
MUSE_LOGOTYP

grafika | 46,5 KB

Pobierz
KMB_LOGOTYP

grafika | 18,5 KB

Pobierz
MULTIKINO_LOGOTYP

grafika | 26,9 KB

Pobierz
TOP10

grafika | 1010 KB

Pobierz
1Q17_revenue

grafika | 1000 KB

Pobierz
styczeń_revenue

grafika | 998 KB

Pobierz
Abstra_BLI

grafika | 281 KB

Pobierz
BLI

grafika | 180 KB

Pobierz
TJJ_BLI

grafika | 240 KB

Pobierz
BLI2

grafika | 215 KB

Pobierz
Abstra_MyTaxi_BLI

grafika | 229 KB

Pobierz
TJJ_Google_BLI

grafika | 197 KB

Pobierz
badani_NLI

grafika | 139 KB

Pobierz
mediana_koszt_2016

grafika | 74,5 KB

Pobierz
Średni_koszt_2017

grafika | 72,7 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Książka znanego Youtubera zeszła na pniu! Radek Kotarski wydał ją sam. Oto, jak nauczył się szwedzkiego w pół roku i dlaczego został wydawcą

temu

Niedawno internet obiegła informacja o wyzwaniu, jakie podjął Radek Kotarski, którego efektem jest „Włam do mózgu” – najnowsza książka youtubera, który na swoim kanale zgromadził prawie pół miliona subskrybentów. Pierwszy nakład rozszedł się błyskawicznie, a Kotarski bije rekordy polskiego self-publishingu!
Youtuberzy z LifeTube testują najnowszą funkcjonalność YouTube

temu

Prowadzą dialog, wchodzą w interakcje i angażują - tacy są współcześni liderzy opinii, czyli digital infleuncerzy. Stały kontakt z publicznością utrzymują dzięki serwisom społecznościowym, które sukcesywnie wprowadzają kolejne funkcjonalności, pozwalające na zmniejszenie dystansu pomiędzy widzem, a twórcą. Przykładem takich narzędzi jest karta "Społeczność" na YouTube, dostępna na razie jedynie dla niewielkiej grupy użytkowników. Korzystają z niej już m.in.  emce2 , Marco Kubiś i Astrofaza.
Świat youtuberów w pigułce. Poznaj tajniki influencer marketingu [POBIERZ E-BOOK]

temu

Kompendium wiedzy na temat komunikacji z udziałem współczesnych liderów opinii - digital influencerów - przygotował LifeTube we współpracy z Blue Business Media. W darmowym e-booku znalazły się liczne case studies oraz praktyczne porady od specjalistów z sieci partnerskiej, a także marek, które na stałe wpisały influencer marketing do swoich strategii.
Tivolt, Kaluch i NRGeek w kampanii Assassin's Creed Origins!

temu

LifeTube'owy team gaming po raz kolejny udowadnia, że kreatywna współpraca z influencerami z tego segmentu jest jak najbardziej możliwa! Właśnie startuje wyjątkowa kampania najważniejszej premiery końcówki tego roku - Assassin's Creed Origins.

Czy Polacy są otwartym narodem? Sprawdzają: Karol Paciorek, Reżyser Życia, iluzjonista Y i Rob$on.

O Polakach mówi się, że są gościnni i zaradni życiowo, ale co my sami myślimy na swój temat? Na zlecenie firmy Porta Instytut Neurohm zrealizował badania na temat otwartości Polaków. Wyniki badań zostały ogłoszone wczoraj podczas konferencji prasowej w Mito Cafe.