LifeTube w 2017 wypłacił swoim twórcom 15 mln złotych [WIDEO I INFOGRAFIKA]

Kopiuj tekst

LifeTube w 2017 wypłacił swoim twórcom 15 mln złotych [WIDEO I INFOGRAFIKA]

LifeTube w 2017 wypłacił swoim twórcom 15 mln złotych [WIDEO I INFOGRAFIKA]

Opublikowany

15 mln złotych wypłaconych twórcom, 41 proc. wzrostu przychodów firmy i średnio 4 kampanie dziennie - to tylko część wyników z 2017 roku, którymi podzielił się LifeTube, agencja influencer marketingu i największa jednonarodowa sieć YouTube w Europie.

LifeTube zaprezentował m.in. wyniki finansowe spółki, a także trendy rynkowe na 2018 rok. Podczas spotkania z mediami odbył się również panel dyskusyjny z twórcami, którzy zaczęli od publikowania filmów na YouTube, a aktualnie prowadzą dobrze prosperujące biznesy.  Na pytania odpowiadali: iluzjonista Y (Magic of Y), Radosław Kotarski (Polimaty), Adam Drzewicki (MaturaToBzdura) oraz Waldemar Florkowski (Moto Doradca). 

Klienci zaufali LifeTube’owi

LifeTube zrealizował w tym roku 939 kampanii dla 321 klientów, a więc o ponad 21 proc. więcej niż w roku ubiegłym, to znaczy, że jeden klient sieci partnerskiej przeprowadził średnio prawie 3 kampanie.

Łączny przychód firmy wzrósł o 41 proc. względem roku 2016. Analogicznie wzrosła kwota wypłacona twórcom za zrealizowane kampanie. Do youtuberów zrzeszonych w sieci LifeTube trafiło w mijającym roku ponad 15 mln złotych.

Bardzo cieszy nas fakt, że liczba klientów LifeTube stale rośnie i co ważne, współpracujące z nami marki do nas wracają. Oznacza to, że nie tylko są zadowolone ze wspólnych działań, ale dostrzegają również, że warto korzystać z siły influencer marketingu, aby osiągać konkretne i mierzalne rezultaty. Jesteśmy również dumni z tego, że zaufała nam tak duża grupa twórców internetowych, którzy pod naszymi skrzydłami mają szansę na efektywną monetyzację tworzonych treści

-  mówi Paweł Stano, prezes LifeTube.

Wyniki analizy konsumpcji wideo na YouTube

W 2017 roku LifeTube pozyskał 140 nowych twórców, co daje łącznie 427 kanałów w całej sieci. Łącznie wygenerowała ona rekordową liczbę ponad 510 milionów wyświetleń i obecnie pod względem subskrypcji (ponad 54 miliony) jest największą jednonarodową siecią w Europie.
Wyniki analiz przeprowadzonych na wideo opublikowane w latach 2016-2017 na kanałach zrzeszonych w sieci (n= 171 960) wyraźnie pokazują zmiany zachodzące w sposobie konsumowania wideo na YouTube. Sukcesywnie rośnie liczba wyświetleń - w tym roku na jeden film opublikowany w sieci Lifetube przypadło ich średnio 56 tys. Wzrasta także czas spędzony na oglądaniu wideo. Średni czas oglądania wynosi obecnie blisko 5 min., a więc o 1 min i 20 sekund więcej, niż jeszcze 3 lata temu i o 23 sekundy dłużej niż rok temu.

Co ważne, youtuberzy angażują prawie 2,5 razy bardziej niż w 2016 roku, o czym świadczy znaczący wzrost interakcji (komentarzy, łapek, udostępnień itp.). Wbrew powszechnym przekonaniom o królującym w sieci hejcie, liczby pokazują wzrost pozytywnych reakcji na filmy twórców zrzeszonych w LifeTube o ponad 135% względem poprzedniego roku

- komentuje Łukasz Głombicki, head of communication w LifeTube

Edukacja rynku i dywersyfikacja działań

Edukacja rynku w zakresie influencer i wideo content marketingu, jest naszym nadrzędnym celem, który realizujemy od kilku lat. W tym roku przeprowadziliśmy ponad 60 godzin szkoleń w domach mediowych, agencjach i u klientów, podczas których doradzaliśmy, jak umiejętnie wykorzystać potencjał youtuberów. Wiedzą podzieliliśmy się także w czasie 32 wystąpień na konferencjach branżowych. Budujemy polską scenę YouTube, dlatego w przyszłym roku chcemy postawić również na szkolenia i spotkania dla twórców, m.in. w czasie uruchamianych od stycznia 2018 otwartych szkoleń LifeTube Boosters

- dodaje Kamil Bolek, dyrektor marketingu w LifeTube.

W 2017 roku w LifeTube powstał dział strategii i kreacji. Utworzenie nowego segmentu związane jest z dynamicznym rozwojem firmy i chęcią odpowiedzi na rosnące oczekiwania rynku. Opiekę nad działaniami w tym zakresie sprawuje Gabriela Barnat, która dba o usprawnienie procesu tworzenia koncepcji i kreacji dla klientów spółki, a także polepszenie komunikacji pomiędzy twórcą, agencją i marką.

W bieżącym roku duży nacisk położyliśmy na powiększenie zespołu i dywersyfikację działań. Wiele osób kojarzy LifeTube jedynie z siecią partnerską YouTube, dlatego też w ostatnim czasie skupiamy się na rozwijaniu kompetencji agencyjnych. Zatrudniamy najlepszych specjalistów i angażujemy się w proces produkcji wideo od A do Z. Tworzymy też dedykowane kanały dla marek, które mogą korzystać z usług zarówno w zakresie opracowania strategii, realizacji materiałów, optymalizacji, jak i analizy wyników

- Paweł Stano, prezes LifeTube.

W bieżącym roku do zespołu LifeTube dołączyło 20 nowych osób. Intensywne rekrutacje mają na celu zasilenie istniejących działów, wewnątrz których tworzą się wyspecjalizowane segmenty odpowiedzialne np. za konkretne kategorie kanałów.

To dopiero początek - plany na 2018 rok

W 2018 roku LifeTube zapowiada wiele nowych działań: m.in. wystartuje z cyklem otwartych szkoleń dla influencerów i twórców wideo - LifeTube Boosters. Spotkania poprowadzą specjaliści z sieci partnerskiej oraz zewnętrzni eksperci.

Niebawem premiery doczeka się także pierwsza ogólnodostępna baza twórców zrzeszonych w sieci wraz ze szczegółowymi informacjami i statystykami dotyczącymi poszczególnych kanałów - znajdą się tam szczegółowe opisy, statystyki dot. zasięgu, demografii widzów czy działalności influencerów poza kanałem YouTube. Baza będzie częścią nowej strony internetowej LifeTube.
W ramach edukacji rynku i ewangelizacji o wideo i influencer marketingu LifeTube zapowiada również uruchomienie swojego eksperckiego kanału na YouTube - gdzie w przystępnej formie wideo specjaliści podzielą się swoją wiedzą, studiami przypadków i analizami bieżących trendów.
LifeTube zapowiada także dalszą pracę nad rozbudową kompetencji agencyjnych, tworzeniem nowych narzędzi pozwalających mierzyć rezultaty kampanii z influencerami, a także edukacją rynku - zarówno w zakresie doradztwa agencjom i klientom, jak i samym twórcom. Wszystkie planowane działania są częścią szerokiej strategii zakładającej dążenie do konsolidacji rynku.

Od początku działalności LifeTube, naszym celem jest stały rozwój. W 2017 spółka spełniła oczekiwania udziałowców zarówno jeśli chodzi o przychody, jak i o zysk netto. Rok do roku obserwujemy sukcesywne wzrosty kluczowych dla nas wskaźników i planujemy jeszcze silniej zwiększyć tempo w 2018

-  dodaje Paweł Stano.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

LifeTube_infografika.png

grafika | 1,8 MB

Pobierz

Altus TFI: List gratulacyjny

List gratulacyjny od Piotra Osieckiego, Prezesa Zarządu Altus TFI do prezesa LT Group sp. z o.o. Pawła Stano i wszystkich pracowników LifeTube.