Profesjonalizacja youtuberów - LifeTube rozwija i specjalizuje kolejne działy
Profesjonalizacja youtuberów - LifeTube rozwija i specjalizuje kolejne działy

Profesjonalizacja youtuberów - LifeTube rozwija i specjalizuje kolejne działy

Opublikowany

Nowe działy i 4 nowych pracowników w LifeTube. - To nasza odpowiedź na oczekiwania klientów, profesjonalizację twórców i zmiany zachodzące na YouTube - przekonuje prezes spółki, Paweł Stano.  

Działy “Rozrywka i Lifestyle” oraz “Edukacja i Nauka” zostały wydzielone w zespole zajmującym się managementem twórców. Oprócz nich funkcjonują również działy “Beauty”, “Gaming i Technologie” oraz “Muzyka”.

Rozwój nisz tematycznych na YouTube

W ciągu jednego miesiąca na YouTube pojawia się 3 razy więcej treści, niż w telewizji linearnej  30 lat. Pomimo ogromnej liczby publikowanych na YouTube materiałów, jakość treści oferowanych przez kanały tematyczne nie ustępuje tej, po którą widz telewizji tradycyjnej może sięgnąć jednym ruchem pilota. Rosnąca jakość treści oraz zapotrzebowanie odbiorców niosą za sobą konieczność rozwijania nowych segmentów w sieciach partnerskich.
Kanały uznawane dotychczas za nisze tematyczne (np. edukacyjne i popularno-naukowe) są obecnie najprężniej rozwijającymi się na YouTube. Materiały popularnonaukowe to jedne z najchętniej oglądanych treści. Wynika to z wielu czynników. Jednym z nich jest niewątpliwie jakość przygotowywanych przez twórców materiałów oraz forma prezentowania treści - na YouTube doskonale odnajdują się nie tylko pasjonaci, ale również naukowcy. Przykłady?
Dawid Myśliwiec - autor kanału “Uwaga! Naukowy Bełkot” - wykształcenie naukowe wykorzystał do tego, by w przystępny sposób prezentować widzom zagadnienia z dziedziny chemii i fizyki. Dobrze podana treść tematyczna jest w stanie śmiało konkurować z lekką formą, nawet, jeżeli będzie dużo dłuższa. Średni czas oglądania dla kilkudziesięcio-minutowych filmów wynosi nawet kilkanaście minut. Zaangażowanie widowni przekłada się również na popularność kanałów - 2018 rok przyniósł o 75% więcej kanałów z milionem subskrypcji niż rok poprzedni.

Edukacja na YouTube w liczbach  

Widzowie chcą oglądać kanały edukacyjne, o czym świadczą liczby związane z wyświetleniami i średnim czasem utrzymania uwagi. Działy “Rozrywka i Lifestyle” oraz “Edukacja i Nauka” w sieci LifeTube to łącznie 36 kanałów, których liczba subskrypcji przekroczyła 16 milionów. Liczba emisji miesięcznie sięga ponad 60 mln, zaś średni watchtime to 4:26 min.
Rosnące zainteresowanie kanałami tematycznymi wskazują również narzędzia analityczne. Według comiesięcznych raportów SoTrender to Dawid Frank - twórca łączący treści rozrywkowe z naukowymi eksperymentami - na scenie YouTube zyskał najwięcej. Po publikacji serii filmów dot. hodowli mrówek internet oszalał - w grudniu 2017 przyrost na jego kanale wyniósł 33,1%, co dało ponad 107 tys. nowych subskrybentów!

Zmiany w LifeTube

Sieci partnerskie muszą być otwarte na dynamicznie rozwijający się rynek i na bieżąco odpowiadać na potrzeby twórców. Tworzenie działów zbudowanych na doświadczeniu specjalistów, którzy doskonale rozumieją specyfikę contentu kanałów tematycznych (nauka, motoryzacja, rolnictwo, kulinaria, parenting) to szansa na ich monetyzację oraz budowanie coraz większych społeczności.

Jako sieć partnerska chcemy w jak najlepszy sposób odpowiadać na potrzeby klientów. Wyodrębnienie działów “Rozrywka i Lifestyle” oraz “Edukacja i nauka” to kolejny krok w stronę profesjonalizacji działań, korzyść dla klientów i odpowiedź na ich oczekiwania. Dzięki temu będziemy mogli zaoferować jeszcze lepiej dopasowaną ofertę. Wyspecjalizowane działy to specjalistyczna wiedza na temat danej kategorii, popularnych formatów, twórców, ich widowni i danych, które będziemy mogli wykorzystywać w kampaniach.

mówi Paweł Stano, prezes LifeTube

Nowi specjaliści na pokładzie

Zauważyliśmy niszę na YouTube i postanowiliśmy to wykorzystać, rozpoczynając od rozwoju wyspecjalizowanego działu. Będziemy pierwszym MCNem w Polsce, który wyodrębni i poświęci więcej uwagi twórcom ściśle związanym z nauką i edukacją. Do tej pory były to kanały niedoceniane, pomijane. Obecnie chcemy zainwestować nasz czas w rozwijanie tej kategorii, bo widzimy w niej niesamowity potencjał.

mówi Agnieszka Wieczorkowska - Head of Management: Edukacja&Nauka, Rozrywka&Lifestyle

Dział ma pod swoimi skrzydłami największe kanały edukacyjne, m.in.: SciFun (806 807 subskrypcji), Emce (585 958 subskrypcji), Dawid Frank (542 466 subskrypcji), Matura to Bzdura (547 936 subskrypcji), Polimaty (502 377 subskrypcji), Mówiąc Inaczej (338 876 subskrypcji), Uwaga! Naukowy Bełkot (277 476 subskrypcji) oraz Astrofaza (207 553 subskrypcji).

W związku z utworzeniem nowej struktury do zespołu dołączyło 4, nowych specjalistów

Iza Szczepanik - Senior Account Manager 
Izabela Szczepanik swoje doświadczenie zawodowe  w mediach budowała od 2008, pracując w radiu i wydawnictwach by od 2014 roku zacząć przygodę z influencer marketingiem. W LifeTube, na stanowisku Senior Account Managera, odpowiada za management i realizację projektów takich twórców, jak: Szparagi, Mówiąc Inaczej, Karol Paciorek czy AdBuster.
Marta Rządkowska - Account Manager
Marta Rządkowska z marketingiem związana jest od kilku lat. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywała, organizując wrocławskie eventy. Następnie zajmowała się komunikacją social mediową takich marek jak Bosch, Siemens i Zelmer. Poprzednio YouTube Strategy Manager w Epic Makers, obecnie Account Manager w LifeTube.
Mateusz Bill - Account Manager
Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywał jako manager tras koncertowych. Od 2016 roku związany był z siecią partnerską Epic Makers, gdzie na stanowisku Menadżera ds. partnerów strategicznych rozwijał management oraz sprzedaż. Dotychczas współpracował z największymi markami, m.in. Gilette, Forever21, FisherPrice czy Multikinem.
Jan Kaźmierczak - Junior Account Manager
Przez kilka lat mieszkał w Ameryce Południowej, gdzie m.in. tworzył od podstaw szkołę językową oraz pracował w polskiej Ambasadzie w Bogocie. Po powrocie do kraju związał się zawodowo z Isobar Poland. Jako Junior Strategic Planner współtworzył strategie komunikacji dla takich marek, jak Mastercard, Play, Skoda.
Za team odpowiedzialna jest Agnieszka Wieczorkowska - Head of Management: Edukacja&Nauka, Rozrywka&Lifestyle. Łącznie zespół tworzy 7 specjalistów, którzy zajmują się obsługą 36 kanałów.

LifeTube to największa jednonarodowa sieć YouTube w Europie. Aktualnie LifeTube zrzesza 440 twórców wideo. Łączna liczba subskrypcji przekroczyła 60 milionów, a Twórcy LifeTube generują średnio 560 mln wyświetleń miesięcznie.

W LifeTube produkujemy wideo. Wiemy wszystko o YouTube. Zajmujemy się managementem topowych influencerów – gwiazd YouTube – i tworzymy kanały dla marek, umożliwiając im budowę własnej publiczności. Realizujemy kompleksowe kampanie z influencerami. Doradzamy w zakresie wideo marketingu i szkolimy. Jesteśmy certyfikowanym partnerem YouTube i liderem influencer marketingu w Polsce.

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Izabela Szczepanik - Senior Account Manager LT.jpg

grafika | 61,4 KB

Pobierz
Management twórców - Edukacja&Nauka, Rozrywka&Lifestyle.jpg

grafika | 2,49 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
Piotr Ciechowicz na pokładzie LifeTube będzie odpowiedzialny m.in. za rozwój technologii wspierającej zarządzanie współpracą marek z influencerami

temu

Wraz z początkiem października br. do zespołu LifeTube, największej jednonarodowej sieci YouTube w Europie i agencji influencer marketingu, dołączył Piotr Ciechowicz. Na stanowisku project managera odpowiada za rozwój narzędzi analitycznych oraz oprogramowania do zarządzania współpracą marek z youtuberami.
Ada Grotkowska i Zmalowana z czterema statuetkami na Beauty Influencer Awards by Ofeminin!

temu

11 nominacji i cztery statuetki przyznano influencerkom związanym z siecią partnerską LifeTube w drugiej edycji konkursu Beauty Influencer Awards by Ofeminin! Na poniedziałkowej gali finałowej nagrody odebrały między innymi Ada Grotkowska i Zmalowana.
Cezary Pazura i Ajgor Ignacy w wyjątkowej produkcji na YouTube

temu

Takiej produkcji na YouTube jeszcze nie było! Wyjątkowy duet - Ajgor Ignacy i Cezary Pazura wprowadzają internetowe wideo w nowy wymiar. Aktorstwo na najwyższym poziomie i profesjonalna produkcja filmowa - w taką stronę zmierza polski YouTube. Tego nie można przegapić!
Xiaomi inwestuje w polskich youtuberów. Ruszyła kolejna kampania chińskiej marki zrealizowana we współpracy z LifeTube

temu

Pocophone F1 to najnowszy smartfon azjatyckiej marki Xiaomi, który kilka dni temu pojawił się na polskim rynku i trafił prosto w ręce ośmiu gamerów z sieci LifeTube. W ramach kampanii promocyjnej, nowy produkt przetestowali m.in. Sitr0x, Tivolt, GilathissNew i NRGeek. To już druga kampania chińskiego giganta, zrealizowana z we współpracy z największą polską siecią partnerską YouTube.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.