YouTube bardziej angażujący od Facebooka [wyniki analizy LifeTube]
YouTube bardziej angażujący od Facebooka [wyniki analizy LifeTube]

YouTube bardziej angażujący od Facebooka [wyniki analizy LifeTube]

Opublikowany

YouTube to obecnie nie tylko najpopularniejsza platforma wideo, druga co do wielkości wyszukiwarka internetowa, ale także jedno z najważniejszych mediów społecznościowych. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez LifeTube - sieci partnerskiej zrzeszającej youtuberów i agencji influencer marketingu - serwis Google’a angażuje odbiorców ponad 2 razy bardziej od Facebooka.

Równolegle do działań Facebooka - który dąży do rozszerzenia swojej platformy o jak najwięcej treści wideo - YouTube sukcesywnie rozbudowuje funkcje społecznościowe. Serwis Google’a daje youtuberom coraz więcej możliwości zacieśniania więzi z widzami i zatrzymywania użytkowników wewnątrz platformy. Jedną z takich funkcjonalności jest zakładka "Społeczność" - widoczna na kanałach powyżej 10 000 subskrypcji. Zmiana charakteru YouTube na bardziej społecznościowy to krok w kierunku silniejszego wykorzystania statusu subskrybenta - określanego nie tylko jako “stałego widza”, ale przede wszystkim jako zaangażowanego członka społeczności skupionej wokół danego youtubera.

Analiza zaangażowania odbiorców

Z analizy zaangażowania subskrybentów na YouTube i fanów na Facebooku, przeprowadzonej przez LifeTube, wynika, że pierwszy z tych serwisów może pochwalić się ponad dwukrotnie (!) wyższym poziomem zaangażowania odbiorców. Do analizy wykorzystano 400 postów opublikowanych w 2018 roku przez 10 wybranych twórców (dobór losowy spośród youtuberów zrzeszonych w sieci LifeTube, publikujących posty w zakładce “Społeczność” na YouTube i aktywnie prowadzących fan page na Facebooku). Postom na Facebooku odpowiadały posty z karty “Społeczność” YouTube. Postom zawierającym wideo - opublikowane filmy.

Engagement rate, liczony jako suma interakcji (reakcje i komentarze) podzielona przez odpowiednio liczbę fanów lub subskrybentów, wyniósł w przypadku Facebooka niecałe 12%, na YouTube ponad 25%. Szczegółowe informacje dostępne są w formie infografiki.

Co to oznacza dla marketerów?

YouTube to nie tylko platforma wideo, ale również kanał społecznościowy, który skutecznie angażuje odbiorców, a dzięki takim rozwiązaniom jak karta Społeczność pozwala na jeszcze lepszą interakcję na linii twórca-widz. Możliwości jakie daje ta funkcjonalność (publikacja ankiet, GIF'ów etc.) sprawiają, że użytkownik nie musi korzystać z innych mediów społecznościowych, żeby skontaktować się ze swoim ulubionym youtuberem. Z powodzeniem może prowadzić dyskusję w obrębie jednego serwisu. Dla marketerów oznacza to, że, planując współpracę z influencerami, warto wykorzystać ten potencjał, a zakładkę Społeczność na YouTube traktować jako kolejny kanał do prowadzenia dialogu z konsumentem. Na ten moment jest to obszar przez marki zupełnie niewykorzystana

 - komentuje Gabriela Barnat, Sales&Strategy Director w LifeTube

Co to oznacza dla twórców?

Na przewagę YouTube nad Facebookiem w zaangażowaniu publiczności składa się kilka czynników. Warto przede wszystkim zwrócić uwagę na fakt, że youtuber swoją publiczność gromadzi i rozwija głównie wokół kanału – to tu znajduje się serce jego działalności, to tu najbardziej dba o swoją publiczność. Kolejnym ważnym czynnikiem są organiczne zasięgi. Facebook coraz bardziej ogranicza dotarcie postów na fanpage’ach, a na YouTube twórcy coraz chętniej korzystają z zakładki “Społeczności”. Dodatkowym elementem, który sprzyja większemu zaangażowaniu na YT, jest też bardziej personalny charakter interakcji widza z influencerem – twórca, którego widać i słychać w wideo, który zwraca się bezpośrednio do widza np. we vlogach, a w trakcie filmów często korzysta z call to action, zwiększa zaangażowanie i “klikalność” wśród oglądających

 - Przemysław Gajos, Support Manager w LifeTube

LifeTube to największa jednonarodowa sieć YouTube w Europie i agencja influencer marketingu. Aktualnie zrzesza 440 twórców wideo o łącznej liczbie subskrypcji przekraczającej 60 milionów. Youtuberzy LifeTube generują średnio 560 mln wyświetleń miesięcznie.

W LifeTube produkujemy wideo. Wiemy wszystko o YouTube. Zajmujemy się managementem topowych
influencerów – gwiazd YouTube – i tworzymy kanały dla marek, umożliwiając im budowę własnej publiczności.
Realizujemy kompleksowe kampanie z influencerami. Doradzamy w zakresie wideo marketingu i szkolimy. Jesteśmy certyfikowanym partnerem YouTube i liderem influencer marketingu w Polsce.

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

YT vs FB - analiza LifeTube.png

grafika | 814 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Cezary Pazura i Ajgor Ignacy w wyjątkowej produkcji na YouTube

temu

Takiej produkcji na YouTube jeszcze nie było! Wyjątkowy duet - Ajgor Ignacy i Cezary Pazura wprowadzają internetowe wideo w nowy wymiar. Aktorstwo na najwyższym poziomie i profesjonalna produkcja filmowa - w taką stronę zmierza polski YouTube. Tego nie można przegapić!
Xiaomi inwestuje w polskich youtuberów. Ruszyła kolejna kampania chińskiej marki zrealizowana we współpracy z LifeTube

temu

Pocophone F1 to najnowszy smartfon azjatyckiej marki Xiaomi, który kilka dni temu pojawił się na polskim rynku i trafił prosto w ręce ośmiu gamerów z sieci LifeTube. W ramach kampanii promocyjnej, nowy produkt przetestowali m.in. Sitr0x, Tivolt, GilathissNew i NRGeek. To już druga kampania chińskiego giganta, zrealizowana z we współpracy z największą polską siecią partnerską YouTube.
REGULAMIN KONKURSU „Zaprojektuj statek kosmiczny”

temu

REGULAMIN KONKURSU „Zaprojektuj statek kosmiczny”z dnia 15.08 2018 roku
Uwaga! Naukowy Bełkot sponsorem tytularnym drużyny koszykarskiej

temu

Drużyna koszykówki mężczyzn AZS UMCS Lublin powstała z jego inicjatywy. Przez 2 sezony grał w głównym składzie, jednak kontuzja odsunęła go od boiska. Po przerwie Dawid Myśliwiec - twórca kanału Uwaga! Naukowy Bełkot (320 tys. subskrypcji), zrzeszony w sieci LifeTube, wraca do współpracy z drużyną, jako sponsor tytularny. Po raz pierwszy kanał YouTube został sponsorem ligowej drużyny, grającej na szczeblu ogólnopolskim.