YouTube bardziej angażujący od Facebooka [wyniki analizy LifeTube]
YouTube bardziej angażujący od Facebooka [wyniki analizy LifeTube]

YouTube bardziej angażujący od Facebooka [wyniki analizy LifeTube]

YouTube to obecnie nie tylko najpopularniejsza platforma wideo, druga co do wielkości wyszukiwarka internetowa, ale także jedno z najważniejszych mediów społecznościowych. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez LifeTube - sieci partnerskiej zrzeszającej youtuberów i agencji influencer marketingu - serwis Google’a angażuje odbiorców ponad 2 razy bardziej od Facebooka.

Równolegle do działań Facebooka - który dąży do rozszerzenia swojej platformy o jak najwięcej treści wideo - YouTube sukcesywnie rozbudowuje funkcje społecznościowe. Serwis Google’a daje youtuberom coraz więcej możliwości zacieśniania więzi z widzami i zatrzymywania użytkowników wewnątrz platformy. Jedną z takich funkcjonalności jest zakładka "Społeczność" - widoczna na kanałach powyżej 10 000 subskrypcji. Zmiana charakteru YouTube na bardziej społecznościowy to krok w kierunku silniejszego wykorzystania statusu subskrybenta - określanego nie tylko jako “stałego widza”, ale przede wszystkim jako zaangażowanego członka społeczności skupionej wokół danego youtubera.

Analiza zaangażowania odbiorców

Z analizy zaangażowania subskrybentów na YouTube i fanów na Facebooku, przeprowadzonej przez LifeTube, wynika, że pierwszy z tych serwisów może pochwalić się ponad dwukrotnie (!) wyższym poziomem zaangażowania odbiorców. Do analizy wykorzystano 400 postów opublikowanych w 2018 roku przez 10 wybranych twórców (dobór losowy spośród youtuberów zrzeszonych w sieci LifeTube, publikujących posty w zakładce “Społeczność” na YouTube i aktywnie prowadzących fan page na Facebooku). Postom na Facebooku odpowiadały posty z karty “Społeczność” YouTube. Postom zawierającym wideo - opublikowane filmy.

Engagement rate, liczony jako suma interakcji (reakcje i komentarze) podzielona przez odpowiednio liczbę fanów lub subskrybentów, wyniósł w przypadku Facebooka niecałe 12%, na YouTube ponad 25%. Szczegółowe informacje dostępne są w formie infografiki.

Co to oznacza dla marketerów?

YouTube to nie tylko platforma wideo, ale również kanał społecznościowy, który skutecznie angażuje odbiorców, a dzięki takim rozwiązaniom jak karta Społeczność pozwala na jeszcze lepszą interakcję na linii twórca-widz. Możliwości jakie daje ta funkcjonalność (publikacja ankiet, GIF'ów etc.) sprawiają, że użytkownik nie musi korzystać z innych mediów społecznościowych, żeby skontaktować się ze swoim ulubionym youtuberem. Z powodzeniem może prowadzić dyskusję w obrębie jednego serwisu. Dla marketerów oznacza to, że, planując współpracę z influencerami, warto wykorzystać ten potencjał, a zakładkę Społeczność na YouTube traktować jako kolejny kanał do prowadzenia dialogu z konsumentem. Na ten moment jest to obszar przez marki zupełnie niewykorzystana

 - komentuje Gabriela Barnat, Sales&Strategy Director w LifeTube

Co to oznacza dla twórców?

Na przewagę YouTube nad Facebookiem w zaangażowaniu publiczności składa się kilka czynników. Warto przede wszystkim zwrócić uwagę na fakt, że youtuber swoją publiczność gromadzi i rozwija głównie wokół kanału – to tu znajduje się serce jego działalności, to tu najbardziej dba o swoją publiczność. Kolejnym ważnym czynnikiem są organiczne zasięgi. Facebook coraz bardziej ogranicza dotarcie postów na fanpage’ach, a na YouTube twórcy coraz chętniej korzystają z zakładki “Społeczności”. Dodatkowym elementem, który sprzyja większemu zaangażowaniu na YT, jest też bardziej personalny charakter interakcji widza z influencerem – twórca, którego widać i słychać w wideo, który zwraca się bezpośrednio do widza np. we vlogach, a w trakcie filmów często korzysta z call to action, zwiększa zaangażowanie i “klikalność” wśród oglądających

 - Przemysław Gajos, Support Manager w LifeTube

LifeTube to największa jednonarodowa sieć YouTube w Europie i agencja influencer marketingu. Aktualnie zrzesza 440 twórców wideo o łącznej liczbie subskrypcji przekraczającej 60 milionów. Youtuberzy LifeTube generują średnio 560 mln wyświetleń miesięcznie.

W LifeTube produkujemy wideo. Wiemy wszystko o YouTube. Zajmujemy się managementem topowych
influencerów – gwiazd YouTube – i tworzymy kanały dla marek, umożliwiając im budowę własnej publiczności.
Realizujemy kompleksowe kampanie z influencerami. Doradzamy w zakresie wideo marketingu i szkolimy. Jesteśmy certyfikowanym partnerem YouTube i liderem influencer marketingu w Polsce.

Załączniki

Pobierz wszystkie

YT vs FB - analiza LifeTube.png

grafika | 814 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Eksperci z branży stworzyli "Poradnię Influencer Marketingu": będą odpowiadali na pytania zainteresowanych w formie facebookowej grupy

Rzetelna wiedza w dużych dawkach i stały kontakt z najlepszymi ekspertami w kraju. Tak w jednym zdaniu można opisać najnowszy projekt grupy specjalistów, którzy otwierają przestrzeń do merytorycznej dyskusji i wymiany eksperckiego know-how w zakresie influencer marketingu, YouTube i innych social media. Facebookowa grupa “Influencer marketing – panel ekspercki” to pierwsza w Polsce w pełni profesjonalna i wiarygodna platforma edukacyjno-informacyjna dla wszystkich osób zainteresowanych tematem rozwoju rynku digital influencerów.
Piotr Ciechowicz na pokładzie LifeTube będzie odpowiedzialny m.in. za rozwój technologii wspierającej zarządzanie współpracą marek z influencerami

Wraz z początkiem października br. do zespołu LifeTube, największej jednonarodowej sieci YouTube w Europie i agencji influencer marketingu, dołączył Piotr Ciechowicz. Na stanowisku project managera odpowiada za rozwój narzędzi analitycznych oraz oprogramowania do zarządzania współpracą marek z youtuberami.
Ada Grotkowska i Zmalowana z czterema statuetkami na Beauty Influencer Awards by Ofeminin!

11 nominacji i cztery statuetki przyznano influencerkom związanym z siecią partnerską LifeTube w drugiej edycji konkursu Beauty Influencer Awards by Ofeminin! Na poniedziałkowej gali finałowej nagrody odebrały między innymi Ada Grotkowska i Zmalowana.
Cezary Pazura i Ajgor Ignacy w wyjątkowej produkcji na YouTube

Takiej produkcji na YouTube jeszcze nie było! Wyjątkowy duet - Ajgor Ignacy i Cezary Pazura wprowadzają internetowe wideo w nowy wymiar. Aktorstwo na najwyższym poziomie i profesjonalna produkcja filmowa - w taką stronę zmierza polski YouTube. Tego nie można przegapić!
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.