Marka Natura Siberica we współpracy z agencją influencer marketingu TalentMedia (grupa LTTM) przeprowadziła pierwszy w historii marki zintegrowany test promujący dwie linie produktowe na YouTubie i Instagramie. W kampanię zaangażowane zostały youtuberki beauty: Ewa Pachulska, Ms. Hera, Natalie Beautyy oraz Vlog Lola, które łącznie subskrybuje ponad 523 tysiące osób, a na Instagramie obserwuje 400 tysięcy. W dwa tygodnie materiały opublikowane na Instagramie przekroczyły sumę 1,6 mln wyświetleń.
Jednym ze sposobów na bliższe zapoznanie widzów z produktem jest przeprowadzenie testu, który pokaże efekty działania i opowie więcej o promowanej marce – tym bardziej w przypadku kosmetyków. Do zwiększania świadomości o produktach Natura Siberica, zaproszone zostały cztery ekspertki tematyki beauty – Ms. Hera, Ewa Pachulska, Natalie Beautyy oraz Vlog Lola. W ramach kampanii promowane były dwie formuły kosmetyków, wykorzystywane w zestawach do pielęgnacji twarzy oraz włosów. Działania promujące formuły Oblepikha C-Berrica i Oblepikha Siberica rozpoczęła zapowiedź dwutygodniowego testu kosmetyków na instagramach i instastories inlfuencerek, zwieńczeniem była publikacja recenzji produktów i efektów testu we vlogu opublikowanym na YouTubie. Efekt? Na samym Instagramie w 14 dni publikacje osiągnęły 1 634 237 wyświetleń. Zachęcenia do dzielenia się opiniami zapoczątkowały dyskusję, która przekroczyła 760 komentarzy.
– Bardzo cieszymy się z zaufania, jakim obdarzyła nas Natura Siberica. Koncepcja wielokanałowego testu została stworzona przez TalentMedia na podstawie potrzeb biznesowych marki, opierając się na jej kluczowych wartościach - produkty Natura Siberica od początku tworzone są z naturalnych składników, pochodzących ze sprawdzonych i certyfikowanych upraw. Stąd także dobór twórców, których widzowie darzą silnym zaufaniem, nabytym dzięki długofalowej relacji twórca-widz opartej na prawdziwych recenzjach, sprawdzonych produktów. Wymienione wyżej czynniki zainicjowały działania oparte na zaangażowaniu odbiorców i zebrania ich opinii na temat marki – mówi Magdalena Talma, Sales Director w grupie LTTM.
W ramach kampanii powstał również spot „Łap energię rokitinika” emitowany jako reklama in-stream przez dwa tygodnie na YouTubie. Dzięki odpowiedniej optymalizacji kampanii wideo zostało obejrzane 243 tysiące razy, osiągnęło VTR na poziomie 50%, dzięki czemu CPV udało się obniżyć połowę względem zakładanego budżetu. Za strategię, koncepcję, dobór i koordynację influencerów oraz produkcję spotu odpowiadała agencja TalentMedia.
– Oprócz zaangażowania w kampanię influencerek beauty, agencja TalentMedia odpowiedzialna była także za produkcję i pozycjonowanie spotu reklamowego "Łap energię rokietnika". Uważamy, że dotychczasowy wizerunek Natura Siberica jest spójny i naturalny, dlatego postanowiliśmy nie odchodzić od obranej estetyki, a jedynie zoptymalizować ją pod oczekiwania odbiorców. W niecałych 30 sekundach materiału zamknęliśmy na przemian najważniejsze informacje, zalety głównego składnika, jak i informację, gdzie można znaleźć produkty z nowej linii marki. W ten sposób osiągnęliśmy sukces i organicznie zachęciliśmy do obejrzenia całości aż 243 tysiące użytkowników, zmniejszając założony CPV o połowę! – mówi Małgorzata Jakimowicz, Client Service Director w grupie LTTM.
Natura Siberica to marka kosmetyków naturalnych produkowanych w Unii Europejskiej ze składników roślinnych pochodzących z dzikiej Syberii. Formuła produktów oparta jest na starannie wyselekcjonowanych i przygotowanych ekstraktach i olejach roślinnych, łączących tradycję syberyjskich plemion z najnowszą wiedzą biotechnologiczną. Rośliny syberyjskie wykorzystywane do produkcji kosmetyków Natura Siberica hodowane są na certyfikowanych farmach organicznych (UE 834/07) lub pozyskiwane są metodą dzikich zbiorów. Większość z nich posiada również certyfikaty głównych europejskich stowarzyszeń ekologicznych: ICEA (Włochy), Ecocert (Francja), BDIH (Niemcy) czy Soil Association (Anglia).
LTTM - należąca do holdingu Mediacap SA największa w Polsce grupa świadcząca usługi z zakresu wideo i influencer marketingu. Pod jej skrzydłami rozwija się 62% branży, a twórcy zrzeszeni w sieci odpowiadają za ponad 12% oglądalności całego YouTube’a w Polsce. W skład LTTM wchodzą wyspecjalizowane firmy: LifeTube - największa sieć partnerska YouTube w CEE, TalentMedia - profesjonalna agencja influencer marketingu oraz Gameset - agencja gaming marketingu.