Bardzo często podczas spotkań z Twórcami, czy w kierowanych do nich wiadomościach pada pytanie o to, jak osiągnąć sukces na YouTube. Z pewnością nie istnieje jedna, uniwersalna recepta. Możemy jednak mówić o pewnych cechach osobowości, czy zestawie umiejętności, które ułatwiają profesjonalną działalność na tej platformie. Co każdy youtuber umieć powinien?
Twórca twórcy nie równy
Ci, którzy filmy robią często i publikują regularnie, skupiając się również na zaawansowanym montażu, potrzebują większej wytrzymałości psychicznej i umiejętności pracy pod presją czasu. Są też Twórcy, których filmy pojawiają się raz lub kilka razy w miesiącu, ale są na tyle złożone, że wymagają zaangażowania całego zaplecza ludzi. W tym wypadku youtuber musi posiadać wiele umiejętności, np. organizacyjnych
- zauważa Maciej Ejsmont, na YouTube znany jako Sheo.
Znajdź swoje miejsce na YouTube
Podstawą jest wyobraźnia i kreatywność. Przed uruchomieniem nowego kanału warto zrobić research i wstrzelić się z czymś nowym, nie powielać schematów. Wtedy nasza szansa na sukces wzrasta
- radzą twórcy kanału Jelenie Jaja.
Youtuber powinien śledzić najnowsze trendy, nie tylko w wideo, ale również w modzie, czy muzyce, by potem móc, w przypadku kanałów rozrywkowych takich jak nasz, parodiować je i przedstawiać w krzywym zwierciadle
- mówi Nadia, ½ kanału Beksy.
Ważna jest znajomość YouTube
Odpowiednie zoptymalizowanie kanału pomaga zwiększyć jego przyrosty zarówno jeśli chodzi o nowych subskrybentów, jak i wyświetlenia. Korzystając z narzędzi, jakie daje serwis, możemy wpływać na pozycjonowanie kanału i materiałów w wyszukiwarce, czy zwiększyć zaangażowanie widzów
- mówi Michał Makuch, partnership executive w LifeTube.
Nie ma drogi na skróty
Twórcy nie powinni bać się ryzyka i eksperymentowania z formatami. Muszą być też wytrwali, często w wielogodzinnej pracy
- dodaje Sheo.
Koniecznie trzeba pozostawić wstyd i niepewność poza kadrem. Chętniej ogląda się osoby, które czują się przed kamerą jak ryba w wodzie i nie krępuje ich jej obecnością
- dodaje Nadia Długosz.
LifeTube to największa sieć wielokanałowa YouTube w Europie Środkowo-Wschodniej. Aktualnie LifeTube zrzesza 329 twórców wideo. Łączna liczba subskrypcji przekroczyła 43 milionów, a twórcy LifeTube generują średnio 370 mln wyświetleń miesięcznie.