Okazuje się, że filmy na YouTube, które mają napisy, mają dłuższy czas oglądania. Wykorzystał to LifeTube (grupa LTTM) wchodząc we współpracę z twórcami aplikacji Stenograf.io. Twórcy zrzeszeni w sieci LifeTube mogą za darmo przetestować aplikację, generując aż 90 darmowych minut automatycznych napisów do swoich filmów.
LifeTube proponuje swoim twórcom wprowadzenie udogodnień dla osób niesłyszących. Dzięki nawiązaniu współpracy, influencerzy działający pod opieką agencji będą mogli wygenerować automatyczne napisy do swoich filmów na Youtube. Jak podaje LifeTube, filmy, do których dodane są napisy, wskazują dłuższy czas oglądania, niż treści bez napisów.
- Napisy w filmach pomagają skupić uwagę widza na treści. Na bazie testów przeprowadzonych przez LifeTube widzimy, że wyświetlenia z napisami potrafią być nawet o półtorej minuty dłuższe, niż te bez napisów. Czas oglądania jest najcenniejszą wartością na platformie, warto więc dodawać napisy do materiałów - mówi Marcin Pyć, Head of Network Management w LTTM.
- Celem aplikacji Stenograf jest ułatwienie życia twórcom przy jednoczesnym zadbaniu o dostępność treści dla osób niesłyszących. Standardowo tworzenie napisów jest bardzo czasochłonne. Trzeba stworzyć tekst, a następnie rozmieścić słowa w czasie, aby kwestie wyświetlały się w odpowiednim momencie. Obie te czynności automatycznie wykonuje aplikacja Stenograf. Dzięki temu twórca małym nakładem energii jest w stanie dodać napisy do swoich filmów zapewniając przy tym dostępność i powiększając zasięg. Staramy się słuchać twórców i rozwijać aplikacje tak aby sprostać ich potrzebom. W naszych projektach angażujemy już 10 osób z niepełnosprawnościami, stąd kwestia dostępności jest nam wyjątkowo bliska, a motywacji do ciągłego rozwoju mamy naprawdę pod dostatkiem - mówi Tom Horecki, Product Owner, Stenograf.io.
Jak dodają twórcy aplikacji, kolejną funkcjonalnością będzie możliwość edytowania wyglądu i położenia napisów.