To kolejna odsłona działań Grupy LTTM w kierunku zwiększenia przychodów twórców internetowych. Po utworzeniu działu LifeTube Content Lab sieć LifeTube wprowadza nowe, autorskie narzędzie do automatycznej optymalizacji reklamowej na YouTube. Nowe rozwiązanie umożliwia zwiększenie zarobków za 1 000 wyświetleń reklamy o nawet 100%.
- Bardzo cieszymy się, że dzięki naszej nowej technologii możemy dosłownie w kilka chwil pomóc naszym twórcom w zwiększaniu ich przychodów. Całość działania LifeTube Max oparliśmy na minimalnym zaangażowaniu czasowym po stronie twórcy - mówi Marcin Pyć, Head of Network Management w LTTM. - Optymalizacji reklamowej możemy dokonać na dotychczasowej bibliotece filmów, jak również zadbać o odpowiednią częstotliwość reklam dla wszystkich przyszłych publikacji na kanale. Dodatkowo narzędzie pozwala nam na uruchomienie wszystkich typów reklam na kanale, jeżeli twórca zapomniał o tym w którymś ze swoich materiałów - dodaje.
Narzędzie oprócz generowania większych zarobków zadba również o komfort odbiorców. Przed optymalizacją na każdym kanale przeprowadzony będzie test, który sprawdzi, czy dodatkowe przerwy reklamowe wpływają na poziom uwagi widzów.
- W całym procesie przeprowadzania optymalizacji zależy nam na zachowaniu komfortu widzów. Z tego też względu wdrożyliśmy mechanizm testów, które pozwalają nam ocenić, jak odbiorcy reagują na dodatkowe przerwy reklamowe. Pozwala nam to na odpowiednie dostosowanie ich częstotliwości - mówi Marcin Pyć.
W ostatnim czasie sieć LifeTube uruchomiła już nową jednostkę, której zadaniem jest zwiększanie przychodów pasywnych Twórców - LifeTube Content Lab, na której czele stanął dotychczasowy Country Manager Jellysmack na Polskę Sebastian Huber.
Grupa LTTM to największa w Europie Środkowo-Wschodniej grupa, działająca w obszarze influencer marketingu, gaming marketingu i ekonomii twórców. Powstała dzięki serii przejęć zrealizowanych przez Mediacap w segmencie marketingu influencerskiego i gamingowego. Wiosną 2017 roku holding przejął pakiet kontrolny agencji TalentMedia, dokupując potem jej kolejne pakiety. Następnie poprzez TalentMedia w 2019 roku wykonał serię akwizycji przejmując kolejno MCN LifeTube, MCN Gamellon, a rok później agencję Gameset - łącząc wszystkie podmioty w jedną strukturę operacyjną pod nazwą LTTM.