LifeTube uruchomił nowe narzędzie służące do szczegółowej analizy danych o kanałach YouTube zrzeszonych w sieci partnerskiej. Informacje pozyskane z LifeTube Data pozwolą na jeszcze lepsze doradzanie twórcom LifeTube w zakresie rozwoju kanału, zwiększenia przychodów z AdSense oraz budowania zaangażowanej społeczności.
Wprowadzenie LifeTube Data to kolejny etap rozwoju Grupy LTTM (LifeTube, Gameset) skupiającego się na wsparciu ekonomii twórców. Dzięki nowemu narzędziu, firma może analizować m.in. informacje na temat udziału danej grupy demograficznej w każdej kategorii tematycznej, rozkładu demograficznego wyświetleń dla kanałów oraz danych o kanałach tworzących YT Shorts.
- Narzędzie LifeTube Data to ogromne ułatwienie w analizie, ale również ogromna baza nowych danych, które możemy wykorzystać przy współpracy z naszymi twórcami. Pozwoli to przyspieszyć audyty twórców, ale również przekazywać im więcej sugestii i propozycji zmian na kanale podczas indywidualnych konsultacji - mówi Karolina Misiak, Content Strategy Planner & Analyst w LTTM.
LifeTube regularnie przeprowadza audyty z YouTuberami zrzeszonymi w sieci, mające na celu polepszenie wyników i zwiększenie zarobków danego kanału. Uruchomienie nowego narzędzia ma wesprzeć ten proces. Dodatkowo LifeTube Data pozwoli na pogłębienie działalności badawczej LifeTube, dotyczącej platformy YouTube.
- Już teraz dysponujemy ogromną liczbą danych dotyczących rynku influencerskiego w Polsce, a wprowadzenie LifeTube Data pozwoli nam na sprawniejsze i bardziej szczegółowe analizowanie ich, zarówno dla naszych twórców, jak i klientów - mówi Marcin Pyć, Head of Network Management w LTTM.
Grupa LTTM to największa w Europie Środkowo-Wschodniej grupa, działająca w obszarze influencer marketingu, gaming marketingu i ekonomii twórców. Powstała dzięki serii przejęć zrealizowanych przez Mediacap w segmencie marketingu influencerskiego i gamingowego. Wiosną 2017 roku holding przejął pakiet kontrolny agencji TalentMedia, dokupując potem jej kolejne pakiety. Następnie poprzez TalentMedia w 2019 roku wykonał serię akwizycji przejmując kolejno MCN LifeTube, MCN Gamellon, a rok później agencję Gameset - łącząc wszystkie podmioty w jedną strukturę operacyjną pod nazwą LTTM.