15 mln złotych wypłaconych twórcom, 41 proc. wzrostu przychodów firmy i średnio 4 kampanie dziennie - to tylko część wyników z 2017 roku, którymi podzielił się LifeTube, agencja influencer marketingu i największa jednonarodowa sieć YouTube w Europie.
Klienci zaufali LifeTube’owi
Łączny przychód firmy wzrósł o 41 proc. względem roku 2016. Analogicznie wzrosła kwota wypłacona twórcom za zrealizowane kampanie. Do youtuberów zrzeszonych w sieci LifeTube trafiło w mijającym roku ponad 15 mln złotych.
Bardzo cieszy nas fakt, że liczba klientów LifeTube stale rośnie i co ważne, współpracujące z nami marki do nas wracają. Oznacza to, że nie tylko są zadowolone ze wspólnych działań, ale dostrzegają również, że warto korzystać z siły influencer marketingu, aby osiągać konkretne i mierzalne rezultaty. Jesteśmy również dumni z tego, że zaufała nam tak duża grupa twórców internetowych, którzy pod naszymi skrzydłami mają szansę na efektywną monetyzację tworzonych treści
- mówi Paweł Stano, prezes LifeTube.
Wyniki analizy konsumpcji wideo na YouTube
Co ważne, youtuberzy angażują prawie 2,5 razy bardziej niż w 2016 roku, o czym świadczy znaczący wzrost interakcji (komentarzy, łapek, udostępnień itp.). Wbrew powszechnym przekonaniom o królującym w sieci hejcie, liczby pokazują wzrost pozytywnych reakcji na filmy twórców zrzeszonych w LifeTube o ponad 135% względem poprzedniego roku
- komentuje Łukasz Głombicki, head of communication w LifeTube
Edukacja rynku i dywersyfikacja działań
Edukacja rynku w zakresie influencer i wideo content marketingu, jest naszym nadrzędnym celem, który realizujemy od kilku lat. W tym roku przeprowadziliśmy ponad 60 godzin szkoleń w domach mediowych, agencjach i u klientów, podczas których doradzaliśmy, jak umiejętnie wykorzystać potencjał youtuberów. Wiedzą podzieliliśmy się także w czasie 32 wystąpień na konferencjach branżowych. Budujemy polską scenę YouTube, dlatego w przyszłym roku chcemy postawić również na szkolenia i spotkania dla twórców, m.in. w czasie uruchamianych od stycznia 2018 otwartych szkoleń LifeTube Boosters
- dodaje Kamil Bolek, dyrektor marketingu w LifeTube.
W bieżącym roku duży nacisk położyliśmy na powiększenie zespołu i dywersyfikację działań. Wiele osób kojarzy LifeTube jedynie z siecią partnerską YouTube, dlatego też w ostatnim czasie skupiamy się na rozwijaniu kompetencji agencyjnych. Zatrudniamy najlepszych specjalistów i angażujemy się w proces produkcji wideo od A do Z. Tworzymy też dedykowane kanały dla marek, które mogą korzystać z usług zarówno w zakresie opracowania strategii, realizacji materiałów, optymalizacji, jak i analizy wyników
- Paweł Stano, prezes LifeTube.
To dopiero początek - plany na 2018 rok
Niebawem premiery doczeka się także pierwsza ogólnodostępna baza twórców zrzeszonych w sieci wraz ze szczegółowymi informacjami i statystykami dotyczącymi poszczególnych kanałów - znajdą się tam szczegółowe opisy, statystyki dot. zasięgu, demografii widzów czy działalności influencerów poza kanałem YouTube. Baza będzie częścią nowej strony internetowej LifeTube.
LifeTube zapowiada także dalszą pracę nad rozbudową kompetencji agencyjnych, tworzeniem nowych narzędzi pozwalających mierzyć rezultaty kampanii z influencerami, a także edukacją rynku - zarówno w zakresie doradztwa agencjom i klientom, jak i samym twórcom. Wszystkie planowane działania są częścią szerokiej strategii zakładającej dążenie do konsolidacji rynku.
Od początku działalności LifeTube, naszym celem jest stały rozwój. W 2017 spółka spełniła oczekiwania udziałowców zarówno jeśli chodzi o przychody, jak i o zysk netto. Rok do roku obserwujemy sukcesywne wzrosty kluczowych dla nas wskaźników i planujemy jeszcze silniej zwiększyć tempo w 2018
- dodaje Paweł Stano.