Zabytkowe budynki stworzone przez Polaków w różnych częściach świata są odtwarzane na serwerze w Minecrafcie przez Instytut Polonika. W ramach jego promocji zorganizowano m.in. konkurs, w którym do wygrania jest wspólna rozgrywka z influencerem gamingowym – Mikołajem „Żelaznym” Cieślakiem. Rozwijany jest także serwer na Discordzie, gdzie są organizowane dodatkowe aktywności. Działania promocyjne są realizowane wraz z agencją gaming marketingu Gameset (Grupa Lifetube).
Polska jako pierwszy kraj na świecie włączyła grę (This War of Mine) do oficjalnego programu dydaktycznego, a rodzima branża gier od wielu lat znajduje się w światowej czołówce. Gry są dla nas powodem do dumy, dlatego tym bardziej cieszy, że w tej kampanii udało się właśnie w grze znaleźć kolejny pretekst do budowania tożsamości narodowej. Ponadto dzięki kampanii młodzi nie tylko uczą się przez zabawę, ale także rozwiązują wyzwania, współpracują czy nawiązują nowe znajomości na serwerze Discord
– mówi Karolina Sławecka, Head of Strategy & Sales w agencji Gameset (Grupa Lifetube).