Rusza konkurs “Data Champion Competition” organizowany przez LifeTube i Astrafox - największego dystrybutora Tableau i Aletryx w Polsce. Uczestnicy przeanalizują i zwizualizują dane dot. ponad 12000 filmów opublikowanych na polskim YouTube w 2018 r. W jury zasiądą m.in. Dawid Myśliwiec z kanału “Uwaga! Naukowy Bełkot”, Janina Bąk, autorka bloga “JaninaDaily” , Kamil Bolek, dyrektor marketing w LifeTube oraz Dominik Batorski - współzałożyciel Sotrender i organizator spotkań Warsaw Data Science Group.
Rynek youtuberów w Polsce profesjonalizuje się i rozwija w ogromnym tempie. Dlatego w LifeTube duży nacisk kładziemy na rozwój eksperckiego know-how, którym chętnie dzielimy się z branżą. 450 kanałów zrzeszonych w sieci daje nam dostęp do ogromnej ilości danych. Dzięki współpracy z Astrafox możemy podzielić się nimi z uczestnikami konkursu, którzy w kreatywny sposób przedstawią swój punkt widzenia na to, co obecnie dzieje się na polskim YouTubie. Mam nadzieję, że na takiej współpracy skorzystają zarówno uczestnicy - otrzymując dostęp do ciekawych danych - jak i marketerzy czy twórcy wideo, dla których wnioski z analizy mogą stanowić podstawę do podejmowania ważnych decyzji biznesowych
- komentuje Kamil Bolek, dyrektor marketingu w LifeTube
Konkurs wspierają influencerzy ze świata nauki i marketingu
Nie będę ukrywał, że gdy padła propozycja odnośnie bycia ambasadorem takiego konkursu zgoda z mojej strony była dosyć naturalna. Od 6 lat prowadzę, jako chemik, badania naukowe i doskonale zdaję sobie sprawę jak wielką moc ma statystyka i analiza danych oraz jak często jest wykorzystywana w sposób niewystarczający. Prawdą jest, że można z jej pomocą udowodnić wszystko i przeciwieństwo wszystkiego, ale, jednocześnie, w dobie Internetu i ilości generowanych przez niego danych, to właśnie big data i statystyka mogą stanowić o dużym postępie naukowym i rozwoju cywilizacyjnym. Oczywiście, jak wszędzie "z wielką siłą jest związana wielka odpowiedzialność" i dlatego jestem ciekawy jak z tym wyzwaniem poradzą sobie uczestnicy. Temat jest wdzięczny i mam nadzieję, że wszyscy dowiemy się dzięki temu czegoś ciekawego
- komentuje Dawid Myśliwiec
Wizualizacja danych out of the box
LifeTube to największa jednonarodowa sieć YouTube w Europie i agencja influencer marketingu. Aktualnie zrzesza 440 twórców wideo o łącznej liczbie subskrypcji przekraczającej 60 milionów. Youtuberzy LifeTube generują średnio 560 mln wyświetleń miesięcznie.
W LifeTube produkujemy wideo. Wiemy wszystko o YouTube. Zajmujemy się managementem topowych influencerów – gwiazd YouTube – i tworzymy kanały dla marek, umożliwiając im budowę własnej publiczności. Realizujemy kompleksowe kampanie z influencerami. Doradzamy w zakresie wideo marketingu i szkolimy. Jesteśmy certyfikowanym partnerem YouTube i liderem influencer marketingu w Polsce.
Firma ASTRAFOX to najstarszy partner Tableau i Alteryx, propagator nowoczesnych rozwiązań analitycznych i Data Science. Pomogła już ponad 200 firmom w Polsce poznać cenne informacje ukryte w ich danych. Tableau to najlepszy system Business Intelligence, stworzony po to, by zamienić setki tabel z milionami rekordów w piękne wykresy. Jest niezastąpionym narzędziem wykorzystywanym przez ponad 25 tys. użytkowników, m.in. w takich organizacjach jak: PwC, Cisco, JLL, Allegro, Grupa Pracuj.pl, Polkomtel, Hilti.