“Próbowałaś już kiedyś… wydobyć ludzki szpik?” – pyta w dość mrocznej scenerii Hannibal Lecter, który stał się inspiracją do najnowszej kreacji, stworzonej przez Lifetube dla Fundacji DKMS, największego w Polsce Ośrodka Dawców Szpiku, wspierającego osoby chorujące na nowotwory krwi. Zaangażowały się w nią gwiazdy młodego pokolenia – aktor Maciek Musiałowski oraz tiktokerka HaaiPaaapi.
Wyzwaniem, które stało przed nami podczas realizacji spotów, było sprawienie, że przekaz reklamowy nie tylko dotrze do odbiorców, ale również zostanie zapamiętany. Żeby zwiększyć na to szansę, stworzyliśmy spoty nawiązujące do ikonowych scen z “Hannibala”
- mówi Łukasz Gwiazda, Group Strategy and Creative Manager w Lifetube
Dzięki zrozumiałej komunikacji, która opiera się na kulturze, udało się nie tylko wyedukować widzów, ale również ich rozbawić, a co za tym idzie zwiększyć prawdopodobieństwo, że treść zostanie w ich pamięci na dłużej
- mówi Robert Fidler, Creative Lead w Lifetube
Strach przed bólem i obawa o skomplikowanie procedury to obecnie jedne z największych barier rejestracji. Naszym głównym celem jest przede wszystkim budowanie świadomości idei dawstwa szpiku, ale też obalanie szkodliwych mitów
– mówi Anna Połotnicka, koordynatorka projektu po stronie Fundacji DKMS