Rafał Gębura, autor kanału 7 metrów pod ziemią, udowodnił, że YouTube to świetne narzędzie do wspierania ważnych idei. W niespełna tydzień od publikacji jego filmu na temat Banków Żywności na konto instytucji charytatywnej wpłynęło ponad 76 tys. złotych – co oznacza, że dzięki wsparciu fanów twórcy ponad 1,2 mln posiłków zostanie uratowanych przed zmarnowaniem! Taką siłę mają influencerzy!
Rafał Gębura odwiedził Bank Żywności w ramach akcji #RabenExpress. Trzecia odsłona kampanii społecznej Grupy Raben miała na celu pokazanie drogi ratowanej żywności od darczyńcy aż do rąk potrzebujących, a tym samym promocję akcji „Stoliczku nakryj się” – jak dowiedzieliśmy się z filmu 1 złotówka to aż 16 uratowanych posiłków. Kamera zarejestrowała odwiedziny w Wielkopolskim Banku Żywności, spotkanie z wolontariuszami i moment dostarczenia przesyłki do Domu Młodzieży w Poznaniu.
Bardzo prosta formuła przyniosła efekty, które przekroczyły oczekiwania twórcy. W ciągu pierwszych kilku godzin od publikacji wideo, liczba wejść na stronę Banków Żywności wystawiła serwery na ciężką próbę. Kolejne dni były kluczowe – w ciągu tygodnia na konto organizacji wpłynęło 3708 darowizn na łączną kwotę 76 527,40 zł! Dzięki tak dużemu wsparciu widzów “7 metrów pod ziemią” aż 612 ton żywności (1,2 mln posiłków) zostanie uratowanych przed zmarnowaniem i trafi do rąk potrzebujących.
Bardzo prosta formuła przyniosła efekty, które przekroczyły oczekiwania twórcy. W ciągu pierwszych kilku godzin od publikacji wideo, liczba wejść na stronę Banków Żywności wystawiła serwery na ciężką próbę. Kolejne dni były kluczowe – w ciągu tygodnia na konto organizacji wpłynęło 3708 darowizn na łączną kwotę 76 527,40 zł! Dzięki tak dużemu wsparciu widzów “7 metrów pod ziemią” aż 612 ton żywności (1,2 mln posiłków) zostanie uratowanych przed zmarnowaniem i trafi do rąk potrzebujących.
„Nie znoszę wyrzucać jedzenia. Darowizna na rzecz Banków Żywności jest jak tabletka na wyrzuty sumienia. Najlepiej przyjmować regularnie.”
Rafał Gębura z 7 metrów pod ziemią
Rafał Gębura swoją przygodę z YouTube rozpoczął w październiku ubiegłego roku. W tym czasie jego internetowe talk-show o tematyce społecznej zyskało bardzo dużą popularność i uznanie widzów (regularnie jego filmy ogląda ponad 700 tys. osób), a także ekspertów ds. internetowego wideo – w październiku 2018 roku Gębura otrzymał nagrodę Grand Video Awards w kategorii „Debiut Roku”.
Za koordynację projektu odpowiadał Wojtek Kardyś z Good For You.
Za współpracę z youtuberem odpowiedzialna jest agencja LifeTube.
Od strony Grupy Raben projekt koordynowała PR manager Klaudyna Polanowska-Skrzypek
Za koordynację projektu odpowiadał Wojtek Kardyś z Good For You.
Za współpracę z youtuberem odpowiedzialna jest agencja LifeTube.
Od strony Grupy Raben projekt koordynowała PR manager Klaudyna Polanowska-Skrzypek
Współpraca:
Sandra Drażba - Sales Manager LifeTube
Mateusz Bill - manager kanału 7 metrów pod ziemią, LifeTube
Sławomir Nadolski - operator i montażysta, LifeTube
Dominik Królicki - kierownik planu, LifeTube
Sandra Drażba - Sales Manager LifeTube
Mateusz Bill - manager kanału 7 metrów pod ziemią, LifeTube
Sławomir Nadolski - operator i montażysta, LifeTube
Dominik Królicki - kierownik planu, LifeTube