TalentMedia kupiła 79,05% udziałów w sieci partnerskiej LifeTube za 9,2 mln złotych. Oznacza to, że dwie największe agencje influencer marketingu i sieci partnerskie YouTube w Polsce będą kontrolowały łącznie ok. 70% rynku, miały prawie 130 milionów subskrypcji oraz ok. 820 milionów emisji wideo miesięcznie. Na rynku pozostaną obie marki, które będą działać niezależnie.
W imieniu całego zespołu LifeTube mogę śmiało powiedzieć, że jesteśmy zarówno podekscytowani, jak i bardzo szczęśliwi, że udało się doprowadzić tę transakcję do końca. Od dłuższego czasu współpracowaliśmy z TalentMedia przy wielu projektach, wspólnie realizowaliśmy wiele kampanii i zacieśnialiśmy naszą współpracę. Dzięki takiemu połączeniu na poziomie biznesowym, przy jednoczesnym zachowaniu tożsamości i specjalizacji obu spółek, będziemy mogli maksymalnie wykorzystać efekt synergii zarówno dla naszych klientów, jak i zrzeszonych twórców -
- komentuje Paweł Stano, prezes LifeTube.
Od dawna widzieliśmy się w roli konsolidatora tego rynku. Inwestycja w LifeTube jest elementem realizacji tej strategii. Integracja dwóch największych podmiotów na rynku influencerskim daje wiele atutów zarówno naszym klientom, naszym twórcom, jak i wszystkim osobom odpowiedzialnym za rozwój branży. Ten ruch pozwala wprowadzić spójne i profesjonalne standardy na większości rynku oraz lepiej dopasować się zarówno do potrzeb klientów, jak i twórców. Wszyscy zyskują na tej integracji, to sytuacja WIN-WIN-WIN -
- mówi Jacek Olechowski, Prezes Mediacap, głównego udziałowca TalentMedia.
Oba podmioty idealnie się uzupełniają, dostrzegamy wiele synergii operacyjnych. Chcemy integrować zasoby przy jednoczesnym zachowaniu odrębnej tożsamości obu spółek. Klienci LifeTube zyskują unikalny know-how dot. tworzenia kanałów dla marek oraz możliwość wykorzystania w swej strategii platformy technologicznej TalentTube dedykowanej mikroinfluencerom. Z drugiej strony klienci TalentMedia otrzymują lepszą, znacznie szerszą ofertę i dostęp do twórców około 600 kanałów na YouTube, w tym do co drugiego kanału z listy 100 najpopularniejszych w Polsce -
- mówi Krystian Botko, CEO TalentMedia.
Celem obu spółek jest również standaryzacja działań, profesjonalizacja współpracy na linii twórcy-klienci, podniesienie jakości treści i samych procesów prowadzenia kampanii. Twórcy zrzeszeni w obu sieciach mogą liczyć na więcej zróżnicowanych współprac, które przełożą się na wzrost ich przychodów, wymianę know-how, wspólne inicjatywy, szkolenia czy eventy. Dzięki połączeniu sił z LifeTube, youtuberzy zyskają jeszcze lepsze i bardziej komfortowe warunki do tworzenia treści i produkcji video kontentu -
- mówi Lidija Vukić, Managing Partner w TalentMedia.
LifeTube to wyspecjalizowana agencja influencer marketingu i sieć partnerska YouTube, aktualnie zrzesza 500 twórców wideo, o łącznej liczbie przekraczającej 85 milionów subskrypcji. Twórcy LifeTube generują średnio 670 mln wyświetleń miesięcznie.
W LifeTube produkujemy wideo. Wiemy wszystko o YouTube.Zajmujemy się managementem topowych influencerów – gwiazd YouTube – i tworzymy kanały dla marek, umożliwiając im budowę własnej publiczności. Realizujemy kompleksowe kampanie z influencerami. Doradzamy w zakresie wideo marketingu i szkolimy. Jesteśmy certyfikowanym partnerem YouTube i liderem influencer marketingu w Polsce.